regenwater uit de kachel

Lees meer
19-05-2009 19:58 #49693 door Gert Vegter
regenwater uit de kachel is gemaakt door Gert Vegter
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Graag jullie aandacht voor het volgende: Iemand constateert in 2002 lekkage van regenwater vanuit de kachel van zijn Amazon en vraagt op dit forum om de oplossing. <span style="mso-spacerun: yes"> </span>Dan volgen onderstaande antwoorden:<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal"><strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">re: water binnen via kachel unit</span></strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">
<em>gijs v. schoonhoven schreef op 18-11-2002 20:47</em>
tussen je aanjager en je stuurstang zit een waterafvoerslang van de luchtinlaat van je kachel, die zal wel verstopt zitten, en anders het kleine slangetje onderaan je kachel ( minder waarschijnlijk ). sucses gijs <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal"><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new=""><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal"><strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">re: re: water binnen via kachel unit</span></strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">
<em>Marinus schreef op 18-11-2002 22:58</em>
Kleine slangetje kan wel zeker een oorzaak zijn. Hij moet namelijk precies in een gaatje in de tunnel en gaat nogal makkelijk dubbel. Marinus <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal"><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new=""><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal"><strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">re: re: re: water binnen via kachel unit</span></strong><span style="FONT-SIZE: 8pt; FONT-FAMILY: " new="">
<em>Robert van Es schreef op 19-11-2002 07:29</em>
Het kleine slangetje onderaan de kachelunit is er om condens en sporadisch water af te kunnen voeren. Als er op de beschreven manier water binnenkomt ligt dat inderdaad aan de afvoer onder het inlaatrooster. Want hier zit zelfs een soort drempel waardoor er eigenlijk nooit water hierlangs zou kunnen lopen. Je zal het roostertje dat op de carrosserie zit (tussen voorruit en motorkap) moeten verwijderen, en dan iemand met een dun armpje (of met de stofzuiger) het verzamelde vuil laten verwijderen. De kachelunit verwijderen kan ook, maar dat is een beetej mijl op zeven. Succes. <o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Tot zover de reacties.</span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Nu heb ik bij mijn Amazon ook flink last van lekkages als de wagen langer dan pakweg een uur continu in de regen staat. De voorruit heb ik als eerste laten verwijderen en herplaatsen met een nieuw rubber en de nodige kit. De lekkages bleken vervolgens weliswaar iets minder erg, maar een drijfnatte vloer is nog steeds het uiteindelijke resultaat. <span style="mso-spacerun: yes"> </span>De enige resterende, maar wel overduidelijke bron van de lekkage blijkt het kachelhuis te zijn. Op mijn vraag aan de Combi-garage hoe dit op te lossen, kwam het volgende antwoord: Het is normaal dat er regenwater via de luchtinlaat door de kachel stroomt en afgevoerd wordt via het onderste drainageslangetje. Een andere afvoer is er niet (&hellip;.).<span style="mso-spacerun: yes"> </span>Het slangetje zou verstopt zitten.<span style="mso-spacerun: yes"> </span>De kachel zou ik eruit moeten halen om dat te controleren en te verhelpen. Vervolgens de twee helften van de kachel opnieuw aan elkaar schroeven met kit. <span style="mso-spacerun: yes"> </span></span><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Nu mijn vragen: <o:p></o:p></span></p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; mso-list: l0 level1 lfo1"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><span style="mso-list: Ignore">1)<span new="" times=""> </span></span></span><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Van het bovengenoemde antwoord van Gijs begrijp ik niets, want een waterafvoerslang van de luchtinlaat zie ik niet en al helemaal niet op de aangegeven plaats&hellip; Hoe zit dat?<o:p></o:p></span></p><p class="MsoListParagraphCxSpMiddle" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; mso-list: l0 level1 lfo1"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><span style="mso-list: Ignore">2)<span new="" times=""> </span></span></span><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Ook Robert heeft het over een afvoer van de luchtinlaat, welke er volgens de Combi-garage dus niet is&hellip; Verklaring? Mocht zo&rsquo;n afvoer er wel degelijk zijn, kan iemand mij dan exact beschrijven waar die is te zien?<span style="mso-spacerun: yes"> </span><o:p></o:p></span></p><p class="MsoListParagraphCxSpLast" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt 36pt; TEXT-INDENT: -18pt; mso-list: l0 level1 lfo1"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><span style="mso-list: Ignore">3)<span new="" times=""> </span></span></span><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: ">Is het uitgesloten om het drainageslangetje in situ te verwijderen/herplaatsen en moet de kachel er echt uit?<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><span style="FONT-SIZE: 8pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: "><o:p> </o:p></span></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • D. Spieard (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2009 20:25 #92113 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic regenwater uit de kachel
<p>De afvoerslang van vraag 1 zit in de motorruimte naast de kachelbehuizing, en daar zit inderdaad vaak veel troep in.</p><p>De kleine afvoerslang zit direct onder de kachelunit binnen in boven de tunnel, en is met veel gefriemel wel te vervangen.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2009 10:48 #92112 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic regenwater uit de kachel
ook ik had lekkage via het kachelhuis , dit heb ik definitief enkele jaren geleden opgelost met shell thixopalthe kit op basis van bitumen , bij mij was de pakking lek tussen het kachelhuis en de carrosserie , dit is niet van buitenaf te zien en het complete kachelhuis moet eruit , deze klus is op zich gemakkelijk te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2009 20:05 #92111 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic regenwater uit de kachel
<p>Situatie is inmiddels duidelijk. De afvoerslang van de luchtinlaat zit om een pijpje dat zo te zien uit het kachelhuis komt. Als ik water in de luchtinlaat giet, komt het net zo hard weer uit die afvoerslang dus daar zit de boel niet verstopt. Ook de kleine afvoerslang onder de kachelunit bleek niet verstopt. Maar het probleem is dat de seal tussen de twee kachelhelften -in ieder geval aan de onderzijde- is vergaan en vernieuwd moet worden of vervangen door kit. Daartoe moet de kachel er dus wel uit...</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.