Amazon kachel kent slechts één stand

Lees meer
26-09-2021 20:38 #195836 door John Lemmers
Amazon kachel kent slechts één stand is gemaakt door John Lemmers
Hallo allen,

Sinds ik mijn Amazon Combi heb, kent mijn kachel twee standen. Warm en koud. Maar dat is pas sinds 2003, dus nog niet zo lang. Nu ligt het dashboard er nog af, dus heb ik makkelijk toegang tot de kraan en de regelaar. Waar moet ik nu gaan zoeken naar het probleem? Kom er op het forum niet goed achter. 

Bedankt alvast.
Groet,
john

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2021 22:32 #195841 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Amazon kachel kent slechts één stand
Hoi John
als je geluk hebt is de bedieningskabel losgeraakt van de thermostaatkraan. 
Anders is vermoedelijk de thermostaatkraan defect. In dat geval moet je de kachel en de thermostaatkraan verwijderen uit de auto. Maar wees voorzichtig de koperen leiding (capillair) niet knikken. Als je de kachel hebt gedemonteerd kun je met een föhn op het einde van de capillair de werking testen. Bij defect moet je de kachelkraan met capillaire vervangen. Het wel een tijdrovende klus. Maar te doen. 
 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2021 22:39 #195842 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon kachel kent slechts één stand
Kijk even goed of de kabels goed bevestigd zijn en de buitenkabel niet slipt, gebeurt nog al eens met name met de temp kabel.
Onder het dashboard zitten die clips en bij de bevestiging aan de kachel, soms heeft de buitenkabel een in gedeukt stukje en met wat tape om de kabel heen los je dit op. 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.