welke kachelkraan Amazon
- Pieter Singelenberg (GAST)
- aanwezig
- Elite-lid
-
gesteld dat er weer een nieuwe kachelkraan op moet dan kan ik weer de originele met thermostaat monteren, kost ergens rond de 200 euro, maar ik zie nu ook een alternatieve goedkopere oplossing in de vorm van een buis met kraantje zonder thermostaat en die worden aangeboden voor 40 tot 90 euro;
heeft iemand ervaring met die alternatieve oplossing? blijven zaken als voorruitontwaseming dan goed werken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Is een K ... klus, omdat ook alle slangen los moeten
Er is een revisiesetje van bij het VKO, kan ik even niet zo snel vinden.
Vervangen door de 80673452 van 84 euro is een snelle en goedkopere optie, maar dan is de verwarming moeilijker in te stellen en zal vaak of te koud staan of te warm, 't is wat met ons autootje ...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- aanwezig
- Elite-lid
-
maar zijn er geen lezers van dit forum die ervaring hebben met dit simpele alternatieve kraantje?
Bijlagen:
- Gert Vegter
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Chris Caenen
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
Ik heb het probleem dat mijn kachel niet goed afsluit en ik dus continue warme lucht in het interieur krijg. Ik denk dat mijn kachelkraan vervangen moet worden. Heb jij nog steeds goede ervaring met de ombouwkit?
- Jeroen Brouwers
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Chris Caenen
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
Die heb ik gezien. Maar oudere kachelkranen staan er om bekend dat ze snel kapot gaan. Ik weet daarom niet of het een goed idee is om een tweedehandse te kopen.Jeroen Brouwers post=195869 schreef : wellicht deze: Originele kachelkraan Amazon en PV - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
- Jeroen Brouwers
- aanwezig
- Elite-lid
-
Ik heb geen jaren ervaringsgegevens maar heb de kachelkraan van mijn Duett gewoon gereviseerd. Nieuw rubbertje is te koop via vereniging; die is veelal de boosdoener.
Belangrijk is natuurlijk dat de voeler niet kapot is en het gas er nog netjes in zit (en zo mogelijk kun je testen of ie de kraan opent met een aansteker bij het einde van de voeler).
Succes, jeroen
- Chris Caenen
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
Aangezien de kachel bij mij constant warme lucht blaast heb ik niet het idee dat het openen van de kraan het probleem is bij mijJeroen Brouwers post=195871 schreef : Hi Chris
Ik heb geen jaren ervaringsgegevens maar heb de kachelkraan van mijn Duett gewoon gereviseerd. Nieuw rubbertje is te koop via vereniging; die is veelal de boosdoener.
Belangrijk is natuurlijk dat de voeler niet kapot is en het gas er nog netjes in zit (en zo mogelijk kun je testen of ie de kraan opent met een aansteker bij het einde van de voeler).
Succes, jeroen