welke kachelkraan Amazon

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-11-2020 15:38 #191273 door Pieter Singelenberg (GAST)
welke kachelkraan Amazon is gemaakt door Pieter Singelenberg (GAST)
een paar dagen geleden met de Amazon op stap, was fris dus de kachel maar weer eens aan; even later hoorde ik water druppelen/stromen en op de mat voor de passagiersstoel was een binnenzeetje ontstaan, kachel weer uit en de lekkage stopte voor 99%; een jaar of vier geleden daar ook lekkage gehad en toen een dure, origineel lijkende, kachelkraan gemonteerd; of de kachelkraan nu weer kapot is of dat er daar iets anders is gaan lekken weet ik nog niet zeker;
gesteld dat er weer een nieuwe kachelkraan op moet dan kan ik weer de originele met thermostaat monteren, kost ergens rond de 200 euro, maar ik zie nu ook een alternatieve goedkopere oplossing in de vorm van een buis met kraantje zonder thermostaat en die worden aangeboden voor 40 tot 90 euro;
heeft iemand ervaring met die alternatieve oplossing? blijven zaken als voorruitontwaseming dan goed werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2020 15:49 #191277 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic welke kachelkraan Amazon
Ja, dat is een kwetsbaar item, de originele is inmiddels iets goedkoper 659357 159 euro, maar dan moet je ook de voelerdraad die de kachel ingaat - en tegen het radiatortje ligt - vervangen.
Is een K ... klus, omdat ook alle slangen los moeten
Er is een revisiesetje van bij het VKO, kan ik even niet zo snel vinden.
Vervangen door de 80673452 van 84 euro is een snelle en goedkopere optie, maar dan is de verwarming moeilijker in te stellen en zal vaak of te koud staan of te warm, 't is wat met ons autootje ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-12-2020 17:09 - 01-12-2020 17:09 #191301 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic welke kachelkraan Amazon
dank voor je antwoord Ed, ik neem aan dat je het alternatieve kraantje bedoelt zoals op onderstaande foto; dat lijkt me wel wat, ziet er in ieder geval minder lekkagegevoelig uit, en dat ik de temperatuur dan niet goed kan regelen....ach, ik gebruik die kachel eigenlijk zelden en als ik 'm gebruik is het vol of niets;
maar zijn er geen lezers van dit forum die ervaring hebben met dit simpele alternatieve kraantje?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2020 10:44 #191320 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic welke kachelkraan Amazon
Met een soortgelijke universele kraan heb ik wel ervaring opgedaan in een andere klassieker. Het is een simpele constructie die nooit problemen geeft. En mocht het ding ooit toch eens aan lekken, dan zullen je matten droog blijven… De eerstvolgende keer dat mijn originele kachelkraan in de Amazon het weer begeeft, zal ik zeker zo’n universeel ding monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
16-12-2020 15:22 #191520 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic welke kachelkraan Amazon
ik heb nu zo'n eenvoudige kraan gemonteerd en die werkt perfekt; uiterst goedkope en praktische oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2021 15:44 - 28-09-2021 16:00 #195868 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic welke kachelkraan Amazon
Dag Pieter,

Ik heb het probleem dat mijn kachel niet goed afsluit en ik dus continue warme lucht in het interieur krijg. Ik denk dat mijn kachelkraan vervangen moet worden. Heb jij nog steeds goede ervaring met de ombouwkit? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2021 15:55 #195869 door Jeroen Brouwers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2021 16:01 #195870 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic welke kachelkraan Amazon

wellicht deze:  Originele kachelkraan Amazon en PV - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
Die heb ik gezien. Maar oudere kachelkranen staan er om bekend dat ze snel kapot gaan. Ik weet daarom niet of het een goed idee is om een tweedehandse te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2021 16:10 #195871 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic welke kachelkraan Amazon
Hi Chris
Ik heb geen jaren ervaringsgegevens maar heb de kachelkraan van mijn Duett gewoon gereviseerd. Nieuw rubbertje is te koop via vereniging; die is veelal de boosdoener.
Belangrijk is natuurlijk dat de voeler niet kapot is en het gas er nog netjes in zit (en zo mogelijk kun je testen of ie de kraan opent met een aansteker bij het einde van de voeler).

Succes, jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2021 16:13 #195872 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic welke kachelkraan Amazon

Hi Chris
Ik heb geen jaren ervaringsgegevens maar heb de kachelkraan van mijn Duett gewoon gereviseerd. Nieuw rubbertje is te koop via vereniging; die is veelal de boosdoener.
Belangrijk is natuurlijk dat de voeler niet kapot is en het gas er nog netjes in zit (en zo mogelijk kun je testen of ie de kraan opent met een aansteker bij het einde van de voeler).

Succes, jeroen
Aangezien de kachel bij mij constant warme lucht blaast heb ik niet het idee dat het openen van de kraan het probleem is bij mij :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.