Kachelmotor maakt lawaai.

Lees meer
14-03-2021 16:43 - 14-03-2021 16:45 #193046 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Kachelmotor maakt lawaai.
Dat vet voor de fietsketting ( nou ja vet, zit in een soort van spuitpusje) had ik al een tijd geleden gevonden, gisteren ging ik iets een beetje verfraaien, heb ik gelijk het motortje op die 3 plekken er mee ingespoten.
Vandaag alles weer in elkaar gezet, en, het scheelt inderdaad nog iets in geluid / herrie.
Werkt heel aardig nu.

Vervolgens zegt mijn vriendin "waarom gaat de ventialtor als je die knop uitrekt eerst snel, en als je 'm verder uitrekt langzamer?
Vond ik een goede vraag, tenslotte is dat bij de verlichting OOK niet zo.
Ik dacht dat even snel om te draaien, maar, wat ik ook doe met de stekkertjes op de schakelaar of de motor, het werkt OF zo, of slechts half...
Had misschien iemand anders vroeger ook al 's geprobeerd, de plus draad zat niet op de + van de schakelaar, maar, dat maakt eigenlijk weinig uit, ik slaag er niet in om beide funties (snel / langzaam) om te draaien.
Klopt dat, of, heb ik een slechte dag? :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
15-03-2021 09:12 #193054 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Kachelmotor maakt lawaai.
Ik VKM 80 schreef ik een stukje over dit probleem, Martijn.
In die ouwe auto's slaat alles nogal gauw aan. Op dat moment heb je behoefte aan optimale ventilatie. Lijkt mij de reden dat de ventilator in stand 1 meteen het hardst draait. Slim bedacht, ik laat het zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.