kachelkraan revisie

Lees meer
10-04-2022 23:01 #198531 door Floris van Abswoude
Beantwoord door Floris van Abswoude in topic kachelkraan revisie
beste volvovrienden, ik heb een alternatief voor revisie van de oude kachelkraan. (misschien hebben jullie het al eerder gezien, maar:) een goedkope en zeer betrouwbare optie is om een kachelkraan van een 164 in te bouwen. Kost zo'n 34 euro, en dan moet je alleen nog even een kabel erbij kopen. Voordeel is dat deze nooit lekt, niet afgesteld hoeft te worden of het lastige thermostaatsysteem heeft,  en als die lekt niet je bijrijders voetcompartiment nat maakt. Ik heb deze kachelkraan in de motorruimte gemonteerd en het originele gat voor de oude kachelkraan met een stukje rvs bedekt (alu of milde-hittebestendig plastic moet ook kunnen). Simpele en goedkope fix en heeft mij van een hoop kachelzorgen bevrijd, misschien heeft iemand er wat aan (:
nordicar.com/Volvo-Parts/Carrosserie/Kac...ernatief-9131997-ALT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2022 10:52 #198534 door Simon Nijenhuis
Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic kachelkraan revisie
Floris,

Dit is een alternatieve vervanger voor de "originele"kachelklep. Deze is net thermostaties geregeld. En we willen de boel natuurlijk wel zo origineel mogelijk houden.

Ja, wie voor gemakkelijk en goedkoopkiest, moet dat zelf weten, maar een originele reviseren, en weer gebruiken, vind ik veel leuker.

Met technische groet,
Simon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2022 11:44 #198535 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic kachelkraan revisie
Floris: zoals Simon al schreef, is dit een alternatief voor de originele 140-kraan. Die zijn er ook voor de Kattenrug en Amazon, kant en klaar met kabel en benodigde slangen als set verkrijgbaar. En bij de clubshop 30 euro goedkoper dan bij Nordicar…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.