Voor aankomende winter

Lees meer
14-10-2013 11:39 #133013 door Sweedest Volvo
Voor aankomende winter is gemaakt door Sweedest Volvo
Hoi Allen,

Voor aankomende winter zie ik al tegen het krabben op. Nu de eerste winter die ik met mijn volvo ga meemaken. Zijn er tips om vocht en vries buiten de wagen te houden? (Zodat ik niet de binnenkant hoef te krabben? Daarbij bestaan er van die kleine blazertjes.. en deze: www.conrad.nl/ce/nl/product/8535 ... ermini1350

Ik denk namelijk niet dat mijn blazer het hard genoeg doet? (Weet niet of dit normaal is) En hij kraait af en toe....

Hebben jullie nog tips/trucs/aanschafopties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 12:29 #133014 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Voor aankomende winter
Om te kunnen beoordelen is het belangrijk om te weten om welk type volvo het gaat. Als je ventilator geluid maakt dan is het zaak om deze is uit elkaar te halen en na te lopen op uitgelopen lagers of misschien zit de bak vol met bladeren. Bij een kattenrug en amazon goed te doen bij een 245 is dat al een hele operatie.

Over het algemeen is de ventilatie van Volvo goed althans ik had er geen problemen mee. Zowel bij mijn amazon combi niet als bij de 245 en nu ook de 945 niet. De laatste 2 hebben airco dus qua vocht beter regelen dan zonder airco. Zaak is wel dat je het vocht goed uit de auto houd. Als deze lekt dan is het water naar de zee dragen. De auto ook regelmatig gebruiken in dit vochtige weer zal zeker helpen. En bij de oudjes zou ik de kachel lekker zetten zodat je bij een lange rit de boel lekker droog kan stoken. Maar met het weer van de afgelopen weekend stap je met je natte kleding in de auto en met 4 man is dat heel veel vocht in een kleine ruimte en dan kun je de blower wel op 10 gooien maar dat gaat hij never nooit bij benen.

Beste is zorgen dat je ventilator en kachel het optimaal doet, regelmatig lange stukken rijden en zorgen dat je auto waterdicht is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 13:04 #133015 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Voor aankomende winter
Grappig, ik heb net hier in Frankrijk bij de franse tak van Conrad een Hotfrog gekocht om eens te proberen. Die zet je tussen een koelslang en hij verwarmt het koelwater tot 60 graden op 220 volt. Men zegt in een kwartier....
Ik kreeg korting en het ding inclusief aansluitspul etc. kost me slechts 139 euro incl. verzenden....
Conrad Nederland voert hem kennelijk niet in het assortiment! :o



Als je op ebay "engine preheater" oid intypt krijg je verschillende systemen...
Het lijkt me idealer dan een binnenverwarming, als je koelwater al op temperatuur is, is het interieur ook zo warm denk ik? :P


Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 13:21 #133016 door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Voor aankomende winter
Een Amazon 122s trouwens, sorry! Ik heb dat deksel (Waar de vin inzit) opengemaakt, en toen aangezet, hij draaide hard genoeg naar mijn inzien. Maar er komt trouwens lucht boven (raam) en beneden (vloer) naar binnen. Iets mis met de regelaar misschien? (Dit is de middelste schakelaar bij de verwarming.) ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 16:13 #133023 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Voor aankomende winter
Ik zou idd de werking van je schuiven is onder de loep nemen. Een combi van ramen en voeten kan maar als je alleen lucht langs je ramen wilt hebben dan moet je geen lucht langs de voeten hebben. De schakelaar heeft 2 standen dat weet je?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 16:50 #133025 door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Voor aankomende winter
Ja ik zal die eens onder de loep nemen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 18:38 #133027 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Voor aankomende winter
Paul, wat ook helpt is om de auto 's avonds weg te zetten met de portierruiten op een heel klein kiertje. bevriezen doen de ramen vaak omdat de koude lucht tegen de warme ruit condenseert, en vervolgens beslaat of bevriest. (als je thuis komt na een rit). als de temperatuur binnen en buiten gelijk is heb je dat niet.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 20:19 #133028 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Voor aankomende winter
Paul,
Waarom zo'n duur apparaat kopen? Een gewoon ventilatorkacheltje in de auto zetten, bijvoorbeeld in de voetenruimte van de passagier, en een kwartier voor je vertrekt aanzetten. Zo heb ik jaren met ijsvrije ruiten gereden. Bij moderne auto's heb je dat i.v.m. de snelle opwarming niet nodig. Kartonnetje voor de voorruit voldoet.
Succes, Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 21:17 #133029 door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Voor aankomende winter
Dankjewel voor de reacties!

Je bedoelt zoiets? www.heuts.nl/shop/auto-heater-12v

En dan de wagen stationair laten lopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2013 22:00 #133030 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Voor aankomende winter
Een auto stationair warm laten lopen is echt hartstikke slecht voor de motor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.