Kachel niet meer goed warm 144

Lees meer
29-11-2010 12:28 #98404 door Irwin Roks (GAST)
Kachel niet meer goed warm 144 is gemaakt door Irwin Roks (GAST)
Nu de koude dagen zich weer aandoen merk ik dat de kachel in mijn 144 uit .71 niet meer zo warm wordt als vorig jaar. Was het vorig jaar zo dat de buitentemperatuur -14 was dan kon ik het in de auto stoken tot tegen de 40 graden! Nu met -1 krijg ik het amper tegen de 20 graden. Ik heb handmatig mijn kachelkraan open gezet aangezien de bediening via het wiel niet meer werkt, kabel los denk ik. Ik heb inmiddels de thermostaat vervangen voor een exemplaar van 86 graden maar ook dit mag niet baten. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Was altijd zo trots op mijn Zweeds kacheltje :cry:

Alvast bedankt,

Irwin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2010 17:20 #98408 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Kachel niet meer goed warm 144
Ik zou proberen de kachel, de binnenunit dus, door te spoelen. Als daar een verstopping in zit, komt er geen water door en dus geen warmte uit. Uit elkaar halen kan altijd nog...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2010 18:03 #98416 door
Beantwoord door in topic Kachel niet meer goed warm 144
Zit er uberhaupt wel genoeg water in je systeem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2010 18:08 #98418 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kachel niet meer goed warm 144
Staat de auto op LPG? Vaak zitten de aansluitingen op de kachelslangen beroerd, waardoor na verloop van tijd de boel afgeknepen wordt. En een te laag niveau kan inderdaad ook de oorzaak zijn, samen met lucht in het systeem. Ontluchten?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2011 16:30 #101910 door 12475-dummy
Beantwoord door 12475-dummy in topic Kachel niet meer goed warm 144
Mag ik aanvullen met een vervolgvraag? Voor zover dit van toepassing is tenminste.

Ik heb een 164 uit '72. Kachel wordt goed warm (sauna), maar alléén als ik de doorvoer naar de vloer opendraai (een klein beetje is al genoeg). Op de ruiten komt niet veel volgens mij, het voelt tenminste alsof er niet hard geblazen wordt (ook als de vloer dichtstaat).
Wat zou daar het probleem kunnen zijn?

Nu het weer beter wordt, en warmer, hoeft de kachel niet echt meer aan, maar de Defrost-schijf lijkt stuk te zijn. Dichtdraaien betekent dat er nog steeds flink wat warmte wordt doorgegeven (ook al staan ook de andere twee schijven dicht).

Suggesties?

Bedankt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2011 10:59 #101930 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Kachel niet meer goed warm 144
Hoi Wesll,

Goed je hier ook te zien.
Volg de kabel (binnen- en buitenkabel) naar de klep. Zit dat allemaal vast? De verankering van de buitenkabel wil nog wel eens los gaan zitten zodat er niet meer aan de klep getrokken wordt.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.