kachel amazon te goed

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-05-2002 14:56 #56849 door
kachel amazon te goed is gemaakt door
Tijdens de langere ritten had ik ook de ventilatie aan in mijn amazon. Op een gegeven moment was ik even het spoor bijster of de warme stand nu naar beneden of boven is aangezien we ondertussen aardig gegrild werden.Er zit een nieuwe thermostaat in en de kabel naar de schuifjes zitten ook goed. Kan het zijn dat de sensor/thermokoppel niet op de juiste plek zit? Nu zit hij gewoon tegen het schutbord achter het handschoenplankje. Moet ik een gaatje in het ventilatieblok boren waar het thermokoppeldraadje in gaat om zo de maximale warmte te kunnen voelen? Ter correctie heb ik hem nu voor een deel achter het achterste ventilatie klepje geduwd (tussen lucht/klep blok en schutbord). Ik zou graag binnenkort ook de ventilatie willen gebruiken voor frisse ipv warme lucht. Kan iemand mij verder helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2002 09:44 #60827 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Arno, ik ben niet zo goed in alle termen, maar als je bedoeld waar de koperen draadsensor die aan de kachelkraan verbonden zit, die moet in de warmtewisselaar zitten, daar waar ook de ventialtie voor de voeten en de ruiten verdeeld wordt. Hier kun je niet erg makkelijk bij, ik heb het eerst geprobeerd via de klep waar de lucht door naar achteren gaat. Uiteindelijk heb ik het hele blok er maar uitgelicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2002 12:04 #60826 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
De thermocensor zit tussen de kleppen in. Je moet de 2 kacheldelen los maken en de censor hier tussen doen. Mooi opgerold onder de kachel leggen en klaar. Het is even prutsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2002 13:49 #60825 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Hallo Het thermokoppel hoort aan de zijonderkanttussen de twee helften van de kachel te zitten, achter de voetenklep. Dit in opgerolde toestand.Denk erom dat de kit tussen de twee helften weer good zit, anders heb je bij regen een waterballet in de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2002 15:12 #60824 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Nou, dit moet gaan lukken. Zit er overigens een gaatje of uitsparing waar de sensordraad doorheen gaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2002 19:09 #60823 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Ja er zit een uitsparing.Ik heb echter jaren met het thermokoppel achter, buiten, de kachelgereden en dit ging goed (B20 '69). Waarschijnlijk omdat je de kachel toch pas gaat regelen als de defrost stand niet meer nodig is...Oftewel in defrost maximale warmte; op enig moment ga je van defrost naar stango (?) (even uit het hoofd) opdat moment heb je pas de regeling nodig. Stond voorzover ik me nog kan herinneren ongeveer op een derde.in mijn huidige Amazon zit alles zoals het hoort.Als je vorige themokoppel nog heel is gooi deze dan niet weg. De meeste 2e hands kranen kunnen wel dicht zijn maar missen ook vaak het koppel. met enig prutsen kun je dit zo over zetten.groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2002 12:54 #60822 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
heb je al gekeken of de bedieningskabels nog goed zitten? Klemmetje die kabel vasthoudt aan de kachel kant wil bij mij wel eens los raken, waardoor kachel niet geheel afsluit. Dit is waarschijnlijk het geval als je altijd warmte krijgt (zelfs met warmte hendel in uit stand/ naar boven )groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 21:07 #60821 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Heeft iemand enig idee hoe ik aan een goed thermokoppel kan komen, zonder de complete kachelkraan (meer dan 100 Euro) te vervangen?Bedankt, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2003 21:53 #60820 door
Beantwoord door in topic kachel amazon te goed
Jan,Als je in de buurt van Geleen komt mag je mijn oude kachelkraan met T-koppel hebben (gratis wel te verstaan)...Laat even iets weten...Familie in de buurt of zo ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.