kachelkraan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2003 21:50 #56087 door
kachelkraan is gemaakt door
Wie kan mij uitleggen wat de "thermostaataansluiting" van de kachelkraan doet en hoe kan ik de werking testen?Het is er een van een 164E uit 1972 met een vacuumbediening.Als ik oraalvacuum lever gaat de kachelkraan open.Als ik nu de Voeler in heet water leg moet de kraan dan merkbaar dicht gaan?Wie weet het precies

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2003 21:55 #63386 door
Beantwoord door in topic kachelkraan
Ruud,Ik spreek even voor die van de amazon, hier heb ik het geval kunnen "testen" door erdoorheen te blazen met de voeler in de open lucht (open dus) en vervolgens de voeler in heet water. Nu door blijven blazen (niet duizelig worden) en dan merk je bij het opwarmen van de voeler dat het klepje langzaam sluit, totdat die helemaal dicht is. Bij het weer afkoelen gaat ie weer open....Maar pin mij der even niet op vast voor een 164E....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2003 20:41 #63385 door
Beantwoord door in topic kachelkraan
Ok, meten is weten.De aansluiting van de voeler losgehaald en gekeken of de voeler reageerde op heet en koud, en inderdaad een verschil van ongeveer 2 mm. uit de kachelkraan komt een stiftje met een vrije slag van ongeveer 2 mm.De kachelkraan en voeler monteren met een ruimte van 2 mm, het lijkt te los te zitten maar het moet blijkbaar zo want toen wij hem vasr=t hadden werkte de kraan niet en met een ruimte van 2 mm werkt jij wel.En dan is hij als volgt te testen:Zuigen aan de vacuumslang kraan gaat open warme water kan de kachel in, terwijl je blijft zuigen de voeler warm maken en ja hoor de kraan gaat dicht en de kachel krijgt geen warm water meer, voeler koud maken kraan gaat open en hij doet het!!!!!!Iedereen bedankt voor het meedenken.Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.