thermostaat kachelkraan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 10:03 #55947 door
thermostaat kachelkraan is gemaakt door
Tijdens het demonteren van de kachelunit is de thermostaat (thermokoppel) kabel afgebroken, weet iemand hoe oik deze kabel kan repareren of vervangen?Hij is afgebroken op de plek waar de kabel de kachelunit binnen gaat (tussen de flens van de twee helften door, hoort dat orgineel zo?) daarbij kon ik het draadje wat er binnenin loopt er uit trekken.Kan ik het draadje gewoon terug duwen in het afgebroken stukje mantel en de mantel weer aan elkaar solderen? of kan de kabel een stukje ingekort worden? (het restant is nog lang genoeg om de afstand te overbruggen!Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 13:02 #63918 door
Beantwoord door in topic thermostaat kachelkraan
Voor zover ik weet zit er een soort vluchtige vloeistof in die "draad". Het inkrimpen en uitzetten van die vloeistof zou dan de kraan regelen. Je begrijpt, als ik gelijk heb, dat reparatie nu wel heel moeilijk wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2003 13:16 #63917 door
Beantwoord door in topic thermostaat kachelkraan
Nee, er zit geen vloeistof in, het is een koperen buisje met daarin een messingkleurig draadje.Twee verschillende materialen met verschillende uitzettingskoefficienten, werkt ongeveer als een bowdenkabel.Mijn vraag is of ik de kabel zonder problemen kan inkorten of eventueel de buiten mantel weer aanelkaar kan solderen met behulp van een mofje dat om de buitenmantel past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2003 14:57 #63916 door
Beantwoord door in topic thermostaat kachelkraan
Heeft er nog iemand een thermokoppel voor de kachelkraan liggen die ik over kan nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 09:31 #63915 door
Beantwoord door in topic thermostaat kachelkraan
Geert bel me maar even. Ik heb er nog een aantal liggen.06-42116912

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.