kachelunit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2004 00:58 #55148 door
kachelunit is gemaakt door
Nu het de laatste dagen weer eens sneewd/regent ;-) heb ik last van vochtige warme lucht in m'n interieur(ja de afvoerslang tussen ventilator en stuurstang was verstopt) maar nu vraag ik mij toch af :Hoe demonteer je de kachelunit? (ik heb alle schroeven bij de ventilator los gehaald maar krijg geen beweging in het "ventilatorhuis" moet er in het interieur soms ook nog wat los gehaald worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2004 09:29 #66930 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Bij een Ama of een 140?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2004 22:03 #66929 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Amazon 1962

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2004 11:57 #66928 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Probeer eerst eens die verstopping weg te werken, door de afvoerbuis naast de stuurstang te demonteren. Als het goed is ziet die er gewoon los overheengeschoven. Of de buis zelf is verstopt, of het deel daarboven. Met de buis eraf kan je met een flexibele veer of een stukje installatiedraad makkelijk de verstopping eruit schrapen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2004 13:04 #66927 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Dat had ik al gedaan,maar voor ik alles weer in elkaar zet wil ik toch weten hoe je die kachelunit zou kunnen vernieuwen /reviseren ,dus wil ik wetewn hoe de unit er uit kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 10:12 #66926 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Ben er al achter , 3 bouten(onder de motorkap) en de bediening van de kleppen los ,dan kan de hele unit er uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 14:41 #66925 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Inderdaad, en vergeet vooral de kachelkraan niet mee te nemen. Als het vocht in je auto geen regenwater is, kan het ook zijn dat je kachelkraan of je warmtewisselaar lek is. Dat laatste schijnt weinig voor te komen, maar ik heb het laatst wel gehad en heb de boel opnieuw moeten solderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 16:42 #66924 door
Beantwoord door in topic kachelunit
't is de warmte wisselaar ,kachelkraan zit nu nog in m'n systeem (pijpje ipv warmtewisselaar gezet) ,nu geen lekkage meer ,dus dat wordt een nieuwe wisselaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 22:09 #66923 door
Beantwoord door in topic kachelunit
Voor je een nieuwe koopt, zou ik zeker proberen om je lekke exemplaar te solderen. Heb ik ook gedaan met succes. Daarna gecontroleerd door er gewoon (drink)waterdruk op te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2004 09:53 #66922 door
Beantwoord door in topic kachelunit
problem zit ergens tussen de lammellen ,kom daar dus niet bij ,heb 'm al weggebracht om er een nieuw binnenwerk in te laten zetten,bedankt voor't mee denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.