te hete kachel en gebonk duett

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 11:01 #54700 door
De kachel van mijn Duett uit 68 blijft (ondanks dat ik het schuifje van de bediening helemaal naar rechts doe)op volle toeren (en dus warm). Heeft iemand een idee wat ik kan doen aan deze te enthousiaste kachel?Bij het remmen en soms ook wanneer ik de auto laat uitrollen zonder de rem in te houden hoor ik wat gebonk achterin. Wat kan ik hier zelf aan doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 11:24 #68655 door
Beantwoord door in topic te hete kachel en gebonk duett
Richard,Kijk of het bedieningskabeltje van je kachelhandel wel goed vast zit, deze raken vaak los zodat de kachelkraan niet meer of half bedient wordt.Het gebonk achterin kan vam alles zijn, je moet alle bevestigingen van de achterbrug/as nalopen of er ergens speling zit.Succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2004 11:30 #68654 door
Beantwoord door in topic te hete kachel en gebonk duett
De kachelkraan kan ook zo erg lekken dat hij altijd heet blijft. De meeste oude kranen lekken wel een beetje door, zodat er altijd een klein stroompje door de kachel loopt. Als hij echt heel slecht is, kan ik me voorstellen dat hij flink door blijft stromen. Hij hoeft in dat geval dus niet naar buiten te lekken!Wat betreft dat gebonk. Ik heb een hele vervelende oorzaak voor zoiets, de bevestiging van een van de bladveer ophangogen aan het frame is helemaal uitgeslagen. Het lagerbusje ligt nu los in het frame en dat bonkt natuurlijk. Dat wordt nog een hele klus (zucht). Geen idee hoe vaak dat voorkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.