kachel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2004 01:56 #54671 door
kachel is gemaakt door
hallo volvoosondanks dat mn katterug (544) uitstekend zoeft was t afgelopen winter minder leuk rijden. (ik heb m 1 jaar in bezit).de kachel doet het minimaal, ik voel wel enige warmte komen maar ik ben toch bang dat volgende winter mn vullingen uit mn tanden kieperen!!!waar moet ik beginnen met zoeken naar t probleem?alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2004 12:37 #68767 door
Beantwoord door in topic kachel
begin eens met het controleren van de kraan, zit de kabel er wel aanvast? heb je genoeg koelwater / verwarmingswater. Denk er dus om als je je kabel misschien weer gemonteerd hebt, dat je niet rijden zomaar je kraan opentrekt, want dan heb je koelvloeistof tekort en loopt je motor warm. Check ook gelijk de kabels van de kleppen die voor de luchtstromen zorgen, je kan ze wel horen bewegen. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2004 21:33 #68766 door
Beantwoord door in topic kachel
Probeer eens met een tuinslang de kachelradiateur (zachtjes) door te spoelen contra aan de doorstroomrichting desnoods dat je doorstromings(belemmering) van de kachelkraan kan beoordelen. Controleer of de thermostaat niet te vroeg open gaat. Is er ook voldoende luchtstroming mogelijk door de kachelradiateur? geen blaadjes o.i.d. in de parafan? Probeer evt de kachelradiateur inwendig te reinigen met speciale reiniger door bv de ene kant af te doppen (kurk) en met slangetje/trechter de andere kant te vullen en een nachtje te laten staan. Anders zit er wellicht niets anders op om de kachelradiateur te vervangen. Succes en laat het ons weten !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.