kachelkraan te repareren?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2004 18:02 #54545 door
kachelkraan te repareren? is gemaakt door
De kachelkraan van mijn Duett blijft open staan en dus wordt het een beetje "te" warm in de auto. Weet iemand of je zo'n kraan kan repareren en zo ja hoe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2004 00:28 #69299 door
Beantwoord door in topic kachelkraan te repareren?
Check even of het niet aan de bedieningskabel ligt, deze zit aan de zijkant van de kachel met een klem gemonteerd.Kachelkraan zelf is niet veel aan te repareren, meestal gaat deze lekken en moet dan vervangen worden.Heb je de kraan (vanuit het interieur)al bekeken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2004 08:29 #69298 door
Beantwoord door in topic kachelkraan te repareren?
Hallo Ed, ik heb gekeken naar de bedieningskabel en als ik de onderstste naar rechts beweeg (koud) gaat er een handeltje (met veer) in de kachelkraan naar beneden. Heeft losmaken (vanuit de binnenzijde) zin denk je?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2004 10:46 #69297 door
Beantwoord door in topic kachelkraan te repareren?
Feitelijk is de kachelkraan een simpele klep die de hoeveelheid koelwater door de verwarmer regelt, als de klep beweegt aan de buitenzijde dan is er dus intern iets mis.Het probleem is de sensor draad, deze loopt van de kachelkraan via de zijkant van de kachel naar de radiator en ligt met de punt in de verwarmingsradiator.Hij is gevuld met thermogevoelige vluchtige vloeistof en zorgt ervoor dat de temperatuur constant blijft.Om deze te vervangen moet alles eruit en hetkachelhuis geopend worden.Sommigen doen dit niet en dit resulteerd in sterke temperatuurschommelingen.Op zich kun je de koelvloeistof af tappen, de kachelkraan voorzichtig demonteren,en naar binnentoe bekijken, waarbij de draad niet moet scheuren.De kraan is wel te openen echter ik heb dit nog nooit gedaan, het is het proberen waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.