kachelkraan defekt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 15:17 #54535 door
kachelkraan defekt is gemaakt door
Sinds een tijdje heb ik last met de radiateur van mijn ama. (1989) De radiateur verliest vloeistof en dit gaat niet via het expansie-tankje. Ik heb nu gezien dat er een knikje in het slangetje zit, dus dat kan vervangen worden, toch ? Maar mijn vraag richt zich op een ander onderdeel. Aan de pass.kant heb ik een plas met groene vloeistof. Ik had beredeneerd dat dit uit de kachelkraan komt. Omdat het "jute" alleen aan deze kant onder de kachelkraan nat is. en ik geen strepen van vloeistof uit de kachel binnen zie komen. En ik dan ook aan de andere kant groene vloeistof zou moeten zien. Klopt dit. Ik heb al op het forum gezocht naar eerdere problemen en dacht de oplossing te hebben. Maar nu twijfel ik toch. Moet ik de kachelkraan vernieuwen of kan dit ook als een overdruk werken i.p.v. het expansievat ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 17:25 #69347 door
Beantwoord door in topic kachelkraan defekt
1969 neem ik aan...<p>Als alleen de bijrijderskant vol met koelvloeistof ligt, dan is de kans inderdaad groot dat de kachelkraan lek is. Maar dat kun je makkelijk zien en voelen door een kijkje onder het dashboard naar het ding te nemen.<br>De kachelkraan werkt niet als expansievat. Maar je zegt dat je radiateur koelvloeistof verliest. Bedoel je dan via de vuldop van de radiateur, of elders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 20:18 #69346 door
Beantwoord door in topic kachelkraan defekt
De kachelkraan denk ik, repareren gaat niet echt, is wel op te duiken op de Volvo-beurs. Of anders bij het VOD voor 93 €.<BR>Is het alleen verlies van wat je ziet door je bijvuldop, dus erreges een verlies van koelvloeistof, of zie je ergens anders lekkages??? Zoniet, dan is er de hoop dat je alleen de lekkage van die kachelkraan ziet met de niveaudaling..., da`s hetzelfde systeem gevuld met groenige koelvloeistof nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 17:55 #69345 door
Beantwoord door in topic kachelkraan defekt
rian, heb ik ook laatst gehad, je merkt het meteen als je de nattigheid bevoeld en ruikt, vet en ruikt naar koelvloeistof, als je de nieuwe monteerd, haal dan meteen de helekachel er even uit, bij mij zat hij helemaal dicht met 37 jaar stof en bagger, het leidinkje moet je er bij monteren er weer in zien te frummelen wat wel een beetje een K klusje is nou ja succes Arie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.