kachel/thermostaatvoeler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2004 21:21 #54380 door
kachel/thermostaatvoeler is gemaakt door
hallo, eerste keer hier. Net 145 gekocht. Machtige auto, MAARRR..paar vraagjes. Kachel staat standaard aan. Ik zag dat het "temperatuurlichaam" (volgens de service manual, maar het is de temperatuurvoeler, geloof ik, zo'n zilverkleurig spiraalvormig slangetje) ontbreekt cq afgeknipt is. Wat kan daar de reden van zijn, en hoe krijg ik die kachel weer uit...? (gelukkig komt de winter eraan) Groeten, Alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 13:06 #70022 door
Beantwoord door in topic kachel/thermostaatvoeler
Bij de Amazon is het zo dat de kachel ook bij ontbreken van de voeler (thermokoppel) gewoon helemaal dicht gezet kan worden door de schuif op koud te zetten. Zonder de voeler is de kachel aan of uit, zonder iets ertussen. Wil je wel goed kunnen afstellen, dan moet je een nieuwe kachelkraan plaatsen.<p>De reden dat de thermokoppel afgeknipt is kan onwetendheid zijn van degene die het gedaan heeft. Iets dergelijks gebeurt ook wel eens bij de temperatuurmeter van de Amazon. De onwetende die de "draad" naar de meter doorknipt, knipt dus in werkelijkheid een thermokoppel door (ethergevuld buisje), en die kun je dus niet met een kroonsteentje weer aan elkaar koppelen :-) .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 08:29 #70021 door
Beantwoord door in topic kachel/thermostaatvoeler
Ik weet niet of bij de 145 de kachelkraan ook via een staaldraad mechanisch wordt bedient? Bij mijn Amazone zat de kachelkraan zo vast dat deze niet helemaal meer wou sluiten. Na handmatig de kraan zelf een aantal keer open en dicht te doen, werkt deze weer prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 23:46 #70020 door
Beantwoord door in topic kachel/thermostaatvoeler
Hoi je mailtje gelezen.De reden van het ontbreken is dat deze ws gewoon is afgeknipt. De werking van de kachel aan/uit wordt geregeld middels een afsluiter die middels een stalen draad verbonden is met de een schuifregelaar op je dashboard. De kachel krijg je eruit aan de kant van je dashboardkastje. maar... Ik vermoed niet dat dit de oorzaak is.tenzij je kachelmotor ook niet werkt. Ik denk dat je kachelkraan defect is. Deze zit rechts boven je gaspedaal. en komt zo via 2 koperen buisjes(niet te zien door de rubberen slangen) in je motorcompartiment uit achter de ontsteking.Vervangen: slangen losmaken, dan 2 parkers eruit draaien boen je gaspedaal en dan na deze worstelpartij het geheel eruit nemen en er een ander in zetten. dan ben je inmiddels wel een paar uurtjes verder.succes Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.