kachelkraan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2004 22:58 #54105 door
kachelkraan is gemaakt door
Hallo,
Na een langdurige restauratie (4 jaar) en vele onderdelen vernieuwd te hebben loopt de amazon als een zonnetje. Alles perfect voor elkaar alleen de kachelkraan had ik nog niet vernieuwd en deze begon nu ook te lekken en heb ik moeten vervangen.
Bij de oude zat er een krul in het einde van de thermostaatleiding en volgens mij hing deze gewoon ergens voor de uitblaasopening voor de voetenwarmte.
Nu heb ik in het forum gelezen dat deze door de zijkant in het kachelhuis gestoken dient te worden, maar steek je hem dan gewoon ergens tussen de lamellen van de radiator?

groeten Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2004 23:34 #71244 door
Beantwoord door in topic kachelkraan
Als je het goed wilt doen en een optimale werking van je nieuwe kachelkraan wenst,moet je de hele kachel uit de auto halen.Daarna kun je de twee helften scheiden en de thermostaatleiding ertussen steken,zodat deze vlak bij het radiateurtje zit.Het is van het grootste belang,dat het afvoerslangetje onderin in goede staat is en dat je vooral de onderkant van het kachelhuis
voor montage van de helften goed afkit.Let ook op ,dat het slangetje bij montage van het kachelhuis in de auto goed in het daarvoor bestemde gat terechtkomt.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2004 09:36 #71243 door
Beantwoord door in topic kachelkraan
Let ook even erop dat je de thermostaatleiding in de daarvoor bestemde beugels legt, dan zit ie mooi strak tegen het radiatorretje. Zo werkt ie het beste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2004 13:05 #71242 door
Beantwoord door in topic kachelkraan
De tip ligt in/tegen het koperen koelelement, dit geeft de goede warmtemeting.
Overigens zit er een gootje waar de draad het kachelhuis passeert (anders maken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.