lekkende kachelkraan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 10:49 #53564 door
lekkende kachelkraan is gemaakt door
Afgelopen maandag had mijn bijrijder plotseling een natte schoen, meteen de vloeistof die lekte onderzocht. Het had geen reuk en het was helder. Leek mij in eerste instantie dus geen koelvloeistof. Later heb ik het eens beter bekeken en een beetje geproefd, ik vond het wat zoet smaken.<br>
Toen ben ik onder het dashboard gaan liggen en zag ik dat het bij de kachelkraan wegkwam.<br>
Deze zal dus wel lek zijn, maar dan zou er toch koelvloeistof lekken? En dat is groen.<br>
Omdat ik de komende drie weken zowiezo geen tijd heb om de kachelkraan te vervangen, maar ik wil wel soms in mijn amazon kunnen rijden, wil ik het lekken stoppen.<br>
Is er een eenvoudige manier om de kachelkraan er tussen uit te halen? Zonder dat de kachel continu aan staat? En moet ik daarvoor ook het hele koelsysteem aftappen? Ik heb een gesloten koelsysteem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 11:30 #74213 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
koelvloeistof is zoet (en giftig ,vraag maar aan diverse dierenartsen)
Het groene vand de vloeistof zie je pas bij grote hoeveelheden.
Als je'm wil overbruggen moet je kraan en kachelunit tegelijkertijd overbruggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 12:06 #74212 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Ik denk dat als je dan toch al die koelvloeistof afgetapt hebt enzo, je beter gelijk de kachelkraan kan vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 12:54 #74211 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Ja, maar ik heb pas over drie weken de tijd om echt wat aan de auto te doen en om naar de VOD te gaan. En ik hoopte dat het aftappen van het koelsysteem niet nodig zou zijn, het was ook een deel van mijn vraag of dat nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 13:43 #74210 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
eenstukje boutof hout met de zelfde dikte als de binnendiameter van de slang ertussenklemmen. Je kan eerst met een klem o.i.d de slang aan beide kanten dichtknijpen(of heel snel zijn). Of de twee uiteindes afzonderlijk afdoppen. Eventueel gemorste koelvloeistof wel goed wegspoelen suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 13:49 #74209 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Je kunt er ook een oude kraan (afsluiter) tussen zetten als je die toevallig nog ergens hebt liggen. Aan beide kanten een stukje 15mm waterleidingbuis en dan met slangeklemmen vastzetten. Kan je hem ook nog open draaien als het moet. Overigens is het inbouwen van een nieuwe kachelkraan best een klusje hoor! De thermostaatvoeler moet IN het kachelhuis geplaatst worden. Het kachelhuis moet dus uitgebouwd worden en de twee helften moeten uit elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2005 14:04 #74208 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Mijn voeler zit nu ook niet in het kachelhuis en hij werkt voldoende goed. Ik denk dat ik eens opzoek ga of ik nog een oude kraan heb en anders sluit ik hem helemaal af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2005 08:56 #74207 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Als je er nu toch mee aan de gang gaat zou ik het maar gelijk goed doen. Origineel zit de voeler namelijk strak tegen het kachelradiateurtje aangelegd. Op deze manier werkt u natuurlijk het beste. Het is een mooi klusje voor een zaterdagochtend, is goed te doen. Zorg er wel voor dat je nieuwe rubbers hebt liggen, kun je die ook gelijk vervangen. En haal wat "kneedkit" om de twee helften weer goed aan elkaar te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2005 12:55 #74206 door
Beantwoord door in topic lekkende kachelkraan
Op de sloop staan wel oudere toyota's, hier zit een simpel regelkraantje op die je er zo tussen zet, zonder dat er veel koelvloeistof wegloopt, je moet zowiezo bijvullen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.