koppeling ontluchten 1964 p1800s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2005 13:05 #53156 door
Ik heb de laatste tijd last van een niet goed werkend koppelingspedaal: Als ik de koppeling helemaal intrap, dan kan ik of niet of alleen met een hoop gekraak schakelen. Een paar keer het pedaal intrappen (in zijn vrij)helpt meestal wel. Wat zou dit euvel kunnen veroorzaken en hoe los ik het op? Ik heb een p1800s uit '64 met een hydraulische koppeling. Ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2005 13:48 #75972 door
Beantwoord door in topic koppeling ontluchten 1964 p1800s
Controleer eerst het niveau van het oliereservoir. Is dat gedaald zoek dan naar een lekkage ((bij hoofdkoppelingscilinder en koppelingspedaal in het interieur), bij de hulpkoppelingscilinder bij de motor en de leidingen.
Als er geen lekkage is dan ontluchten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2005 18:18 #75971 door
Beantwoord door in topic koppeling ontluchten 1964 p1800s
Of de rubber slang is kapot en zet uit als je het pedaal intrapt.
Krijg je wel druk als je snel achter elkaar op het pedaal trapt? Dan kan ook een van de cylinders lekkende afdichtingen hebben, waardoor je geen druk opbouwt, de eerste keer dat je intrapt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2005 22:29 #75970 door
Beantwoord door in topic koppeling ontluchten 1964 p1800s
Hoi,

heb van de week hetzelfde gehad, kon ook niet schakelen in mijn p1800 als ik de koppeling intrapte, het voelde ook alsof ik minder druk had soms.

Eerst de hulpcylinder onderaan de auto gecontroleerd. Deze zal het vloeistof naar buiten gooien als ie lekt. Dat deed ie dus niet. Daarna de hoofdcylinder er afgedraaid en even binnen in de rubbertjes bekeken. het voorste rubbertje was af, even een revisie setje gekocht voor 9 euro en daarna de cylinder weer geplaatst en ontlucht... Bij mij was toen het probleem over....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2005 15:48 #75969 door
Beantwoord door in topic koppeling ontluchten 1964 p1800s
Ik richt me even tot de P1800 bezitters langs deze weg. Weten jullie hoe de opvouwbare hoedenplank bevestigt zit aan het carosserie? Ik zie dat het liggende gedeelte (waar de luidspreker in zit)met twee paar schroeven / boutjes moet worden vastgezet en het gedeelte waar de rugleuning tegen aan komt, met twee boutjes. Gaan deze boutjes dwars door de bekleding? Of zitten ze onder de bekleding in de plank?
Alvast bedankt voor de hulp.
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.