demontage kachel en monteren kachelkraan

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2006 21:04 #52349 door
Omdat mijn kachelkraan defect is van mijn 144 69 en ik deze wil vervangen moet de kachel eruit lees ik in het forum.Hebben jullie nog bruikbare tips voor demontage?
Verderlees ik in het forum dat de kachel na opening moet worden dichtgekit, klopt dit? Er zit toch een radiator in, die niet behoort te lekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2006 20:52 #80092 door
Beantwoord door in topic demontage kachel en monteren kachelkraan
Met afkitten wordt bedoelt de aansluiting van de kachel/kraan met het luchtinlaat/schutbord. Dit om te voorkomen dat er regenwater naar binnen lekt. En het is uiteraard niet de bedoeling dat de radiator/kraan zelf lekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2006 10:25 #80091 door
Beantwoord door in topic demontage kachel en monteren kachelkraan
Weet je zeker dat je kachel er uit moet?
Ik heb vorige week ook m'n kachelkraan vervangen bij een 145 uit '70 en ik kon hem van binnenuit gewoon demonteren zonder verder dingen weg te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2006 11:41 #80090 door
Beantwoord door in topic demontage kachel en monteren kachelkraan
De kachel moet eruit omdat er een thermostaat (koperen leidinkje) vastzit aan de kachelkraan. De thermostaat zit in een lus tegen de radiateur aan gemonteerd en krijg je dus niet los zonder de kachel uit elkaar te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2006 11:55 #80089 door
Beantwoord door in topic demontage kachel en monteren kachelkraan
Het onderste gedeelte van de kachel moet er af, dit zijn maar 4 klemetjes.
Dit deel is gewoon een kap die de warme lucht verdeeld. het framepje waar de thermostaat om gewikkeld is kun je er dan zo tussenuit halen.
Dit is iets anders dan heel de kachel er uit halen. In principe stelt het niets voor. Je kunt de bediening voor de vloer verwarming (mechanisme achter aan het kapje) gewoon laten zitten.De kachelkraan zelf is even lastiger omdat je er lastig bij kunt, verder zijn dit ook maar twee schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.