Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links

  • Peter van Welsem (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-03-2007 22:11 #51380 door Peter van Welsem (GAST)
Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links is gemaakt door Peter van Welsem (GAST)
Mijn auto (amazone '63) wordt niet echt lekker warm. Wat blijkt. Rechts komt zowel bij de voorruit als bij de vloer veel warmere lucht uit dan links.
Kan het zijn dat er lucht in de kachal-radiator zit, waardoor het warme water maar beperkt circuleert?
Aansluitingen aan de kachel zitten namelijk links en de lucht komt via de gehele radiator naar het interieur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2007 10:18 #84697 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links
Als een kant goed warm word, dan ligt het niet aan de kachel radiator. Die kan rechts niet warmer worden dan links. Ligt waarschijnlijk aan de lucht toevoer onder het dashboard, losse/lekke luchtslang, verstopping of klep gaat niet goed open. Even op je rug onder het dashboard kruipen en alles nalopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter van Welsem (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-03-2007 20:28 #84696 door Peter van Welsem (GAST)
Beantwoord door Peter van Welsem (GAST) in topic Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links
Dank je voor je reactie.
Ik heb de radiator nader geinspecteerd en wordt toch echt aan de in- en uitgangkant veel warmer dan de andere kant. Ik verwacht dat hij verstopt zit. Probeer denk ik te spoelen.
Of heeft iemand anders nog ideën?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter van Welsem (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-03-2007 20:33 #84695 door Peter van Welsem (GAST)
Beantwoord door Peter van Welsem (GAST) in topic Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links
Dank je voor je reactie.
Ik heb de radiator nader geinspecteerd en wordt toch echt aan de in- en uitgangkant veel warmer dan de andere kant. Ik verwacht dat hij verstopt zit. Probeer denk ik te spoelen.
Of heeft iemand anders nog ideën?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2007 22:13 #84694 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Kachel geeft rechts (veel) meer warmte dan links
Hoi Peter;
Ik begreep je vraag stelling niet helemaal. In je 1e bericht heb je het over warmte verschil in de lucht die uit de uitstroom openingen links/rechts komt bij de vloer en bij de voorruit. In je 2e reactie geef je aan dat de kachelradiator links niet warm wordt??
Kan zijn dat er weinig circulatie in de radiator is omdat de kachelkraan niet helemaal opend. De kachelkraan is niet het sterkste punt van onze Volvo's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.