Afdeklijst voorruit en lekkage
- roob de heus (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 13:01 #50524
door roob de heus (GAST)
Afdeklijst voorruit en lekkage is gemaakt door roob de heus (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ik heb mijn voorruit vervangen en het rubber. Nu lekt er toch nog steeds iets. Als mijn auto stil staat lekt hij het meest. Tijdens het rijden zijn de lekkages te verwaarlozen.</p><p> </p><p>Ik zal vanmiddag de lijst er afhalen om te kijken waar het vandaan komt.</p><p> </p><p>Ik heb de raamsponning herstelt want deze was behoorlijk aan gevreten. Kan het zijn dat het rubber de sponning niet goed afdicht? Of zit misschien de ruit nog niet helemaal po zijn plek.</p><p>Ik heb de sierlijst terug geplaatst. Misschien moet de ruit er nog eens uit om vervolgens terug te plaatsen met kit.?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 17:55 #88566
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Afdeklijst voorruit en lekkage
Hoi, helaas is het zo dat alleen een nieuw rubber niet afdoende is... afkitten is de enige remedie. Ik heb hem ook vanbinnenuit nog eens afgekit. Kit niet alleen tussen sponning en rubber maar ook tussen rubber en ruit. Gebruik goede niet uithardende ruitenkit (b.v. 3M) en geen kit voor het lijmen van ruiten. Het wordt een knoeiboel maar met wat gedult een hoop keukenpapier en wasbenzine lukt het wel.
succes!
succes!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 22:07 #88565
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Afdeklijst voorruit en lekkage
<p>misschien handig om te weten om wat voor volvo het gaat.</p><p> </p><p>Ik werk altijd met Texophalte van Shell, dit is een bitumenkit op teer basis en altijd flexibel blijft. het is aan te bevelen de tube ff op de kachel te leggen want met dit weer is het een vrij stug materiaal. Het is na toepassing met een beetje terpetine weg te halen en zo smeer je ook alle naadjes dicht en je ziet er dan niets meer van. Ze zijn niet bij de Gamma of praxis te verkrijgen je moet echt naar een groothandel of loodgietersbedrijg cq groothandel voor bouwmaterialen. Dat wat ze dus bij de Gamma of Praxis verkopen is minder goed is mijn ervaring.</p><p> </p><p>Ik heb er ook veelvuldig nood reperaties mee uitgevoerd in de regen op dakkapellen e.d. goed spul en werkt echt goed.</p>
- roob de heus (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 22:59 #88564
door roob de heus (GAST)
Beantwoord door roob de heus (GAST) in topic Afdeklijst voorruit en lekkage
Het betreft een amazone.
Bedankt voor de reactie. Ik ga zeker nog kitten met texophalte.
Bedankt voor de reactie. Ik ga zeker nog kitten met texophalte.