stuurtrekker gevraagd

• Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2008 01:18 #50335 door
stuurtrekker gevraagd is gemaakt door
<p>hallo
omdat mijn stuur gebroken is heb ik inmiddels een ander stuur aangeschaft. ik krijg het oude stuur echter niet los. daarom wil ik vragen of er iemand is die een stuurtrekker voor een pv544 uit 1965 heeft liggen om mij uit de brand te helpen. ik ben woonachtig in de buurt van maastricht en zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen.
vriendelijke groet
roel</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• huke basart (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2008 21:38 #89302 door huke basart (GAST)
Beantwoord door huke basart (GAST) in topic stuurtrekker gevraagd
<p>Je kan van mij een stuur trekker lenen,maar je kunt hem zelf makelijk maken.Ik heb hem gemaakt van een strip ijzer 20x6 lang67mm.Voorzien van een gat in het midden rond 10mm en 2 gaten rond 8,5mm hoh 40mm. Twee bouten M8x50mm en 2 moeren M8.Je moet je stuur dan wel even optappen met M8 en het gaat dan van zelf.</p><p> </p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2008 23:14 #89301 door
Beantwoord door in topic stuurtrekker gevraagd
hoi huke
het liefst zou ik m even willen lenen maar ik weet niet of je in de buurt woont.
ondanks dat ik niet zo thuis ben in de "ijzerhandel" begrijp ik je constructie bijna helemaal. wat bedoel je precies met: <em>Je moet je stuur dan wel even optappen met M8</em>

• huke basart (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2008 09:25 #89300 door huke basart (GAST)
Beantwoord door huke basart (GAST) in topic stuurtrekker gevraagd
<p>roel,ik woon in veldhoven,zie www.hukebasart.nl met roetebeschrijving.Ik bedoel met optappen dat er nu standaard 1/2 duimsedraad in je stuur zit en dit verander ik omdat je gemakkelijk aan M8 bouten kan komen met volle draad.</p><p> </p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2008 11:05 #89299 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic stuurtrekker gevraagd
<p>aan huke en roel:</p><p> </p><p>ik ben om volgende reden geen voorstander van "optappen" naar M8:</p><p> </p><p>de standaard draad in stuur is 5/16" UNC=7.94mm, 18 gangen per duim
(=25.4mm), wat dus correspondeert met een spoed van 1.41mm. De spoed van
een M8 bout daarentegen is 1.25mm. Als iemand nu later terug met 2 dunnere
5/16" bouten, die dan ook nog een verkeerde spoed hebben, probeert nogmaals
stuur af te trekken (bvb. dmv stuurtrekker die in VOD te koop is
(9990000 STUURWIEL-/TANDWIELTREKKER 34.50 euro), dan is bij stevig vast
zittend stuurwiel de kans groot dat de draad in het M8 gat nu kapot
getrokken wordt, en het stuurwiel voorgoed kan blijven zitten...</p><p> </p><p>Bouten 5/16" zijn in VOD (en ook ergens anders) in alle lengtes te koop. Ik
maakte dus ook zelf zo'n stuurtrekker, maar met gepaste 5/16" bouten.</p><p> </p><p>Groeten, Willy DB</p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2008 20:43 #89298 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic stuurtrekker gevraagd
<p>als je stuur toch al kapot is kan je het ook met een standaard poulie-trekker proberen; is bij mij al een paar keer goed gegaan, en zonder beschadiging van het stuur. </p><p>ik heb er &eacute;&eacute;n uit de Gamma 5-euro-bak; ook iedere garage heeft ze en die kan je vast wel even lenen. </p><p>succes Hans</p>

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD