contactslot

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-06-2008 17:44 #50326 door Marcel van Soest
contactslot is gemaakt door Marcel van Soest
<p>Vraagje,</p><p>mijn dochter heeft de amazon in contact gekregen met de sleutel andersom erin ( een hele prestatie ), starten lukt dan niet. De sleutel is er nu dus uit echter hij staat nu dus in contact echter ik krijg desleutel er uiteraard niet in. Hoe krijg ik het contact weer in de ruststand? Het is een amazon met stuurcontact en stuurslot</p><p>Ik heb de stroom er maar even vanaf gehaald.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-06-2008 20:18 #89329 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic contactslot
<p>Hoi Sandra,</p><p>Als het goed is moet het nu mogelijk zijn het kleine knopje met een speld in te drukken waarmee je het contactslot verwijdert. Als je op contactslot zoekt, vindt je het nodige erover. met een zaklantaarn en op je kop liggen onder het dashboard en eenspeld moet dat lukken. Dan kan je de sleutel er weer inkrijgen en terugdraaien naar de ruststand. Over haarkleur van je dochter gaan we natuurlijk niet praten. Groeten, Ronald</p>

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-06-2008 19:57 #89328 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic contactslot
Hoi Marcel of Sandra,

Het contactslot die op de stuurkolom gemonteerd zit, is niet zo eenvoudig te demonteren.
Ik weet niet of daar ook het pinnetje zit, om in te drukken.

Ik zou even onder de stuurkolom kijken of je het hele slot niet kan demonteren.
Wees voorzichtig met het slot, want ze zijn op het ogenblik schaars.

Als het niet lukt, laat het even weten, desnoods kom ik een dagje helpen.

Groeten Joan

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-06-2008 23:23 #89327 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic contactslot
<p>Beste Joan en Ronald,</p><p>allereerst bedankt voor de antwoorden. de stand van zaken op dit moment is dat de wegenwacht geweest is en de bedrading losgemaakt heeft, door eerst contact te maken via 2 draden en daarna 2 andere draden contact te laten maken kan er weer gestart worden. Ik heb gekeken en wat Joan al zei er is geen pinnetje te vinden om het slot eruit te krijgen.</p><p>Was vandaag even op het VOD en er is inderdaad al 3 jaar geen slot die ik graag zou willen hebben meer op voorraad, dus inderdaad schaars.Het demonteren moet volgens mij lukken want het is er ook ingeplaatst. Joan, ik bedankt voor het aanbod, ik bel binnenkort wel even op of we samen kunnen kijken of dit klusje gaat lukken, ik kan in ieder geval naar je toe rijden. Marcel</p>

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2008 07:55 #89326 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic contactslot
<p>Hoi San,</p><p> </p><p>Kom maar even langs, ik heb nog 2 slopers voor de voeten staan met stuurslot en zelfs nog eentje op de schap liggen.</p><p>Groetjes,</p><p>Dries.</p><p> </p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2008 16:36 #89325 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic contactslot
Wat je zou kunnen proberen is het slot onder spanning houden naar links met een stukje verenstaal en vervolgens met een stevig ijzerdraadje met een krom puntje of een stukje verenstaal over de pinnetjes "harken". De kans is groot dat het slot dan weer terugschiet . Dit macgyvertrucje werkt vaak bij wat oudere sloten/hangsloten. Het kan wel even duren maar met geduld en steeds opnieuw proberen lukt het misschien....
succes!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD