tochtband/hemeltje pv544

• Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2008 23:56 #50309 door
tochtband/hemeltje pv544 is gemaakt door
hallo,
omdat ik eindelijk het interieur eens aan het opknappen ben heb ik laatst ook eens de tochtbanden aangeschaft die rondom de deurstijl zitten. afgelopen zaterdag wou ik de nieuwe tochtbanden monteren en zag tot mijn grote schrik dat ze aan de bovenkant achter het hemeltje gemonteerd zijn m.a.w. ik moet het hemeltje eerst verwijderen. hier kijk ik ontzettend tegenop. is het verwijderen en terug plaatsen van de hemel echt zo'n zware klus of valt dat wel mee? ik heb dit namelijk nog nooit eerder gedaan en weet niet wat me te wachten staat. alle tips en trucs zijn zeer welkom. alvast bedankt.
roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2008 10:57 #89380 door
Beantwoord door in topic tochtband/hemeltje pv544
<p>Hallo Roel je hoeft de hemel helemaal niet los te maken, je kan met een brede schroevendraaier of een brede hout steekbijtel (pas wel op dat het niet te scherp is) aan de zijkant de hemel vij eenvoudig opwippen cq iets openbuigen en de tochtstrip er tussen bevestigen en het geheel weer voorzichtig terug kloppen met een hamertje. doe hier wel even een plankje met bv een plamuurrubber tussen om de boel niet te beschadigen veel succes. vrgr Dick van Dijk.</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2008 23:06 #89379 door
Beantwoord door in topic tochtband/hemeltje pv544
hoi dick
in eerste instantie was ik wat huiverig om het op jouw manier te doen omdat ik bang was dat ik de zijkant van de hemel niet meer mooi passend terug op zn plaats zou krijgen.
uiteindelijk ben ik vandaag toch maar begonnen op hoop van zegen en ik moet zeggen: TOPPIE. de tochtband zit op zn plaats en het ziet er perfect uit. hartelijk dank voor je gouden tip.
groet
roel

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD