tochtband
- 06663-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-07-2008 21:33 #50262
door 06663-dummy
tochtband is gemaakt door 06663-dummy
<p>De tochtband tussen het hemeltje en de carrosserie zit los en zakt omlaag, met een dunne schroevendraaier druk ik het weer naar boven maar dit werkt tijdelijk.</p><p>Tussen het hemeltje en de carrosserie zit enige ruimte, ik vraag me af hoe deze tochtband vanuit de fabriek was vastgezet, vastgelijmd?</p><p>Wie heeft er suggesties om dit band zonder montage van het hemeltje terug te plaatsen en ook vast te maken? Ik kijk uit naar jullie reactie's Ernst van Harn </p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-07-2008 07:19 #89597
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic tochtband
<p>
Dag Harm,</p><p>Je moet je voorstellen dat er een metalen strip loopt die aan de bovenkant vastgelast is en om de tien centimeter ingezaagd. Stop dus het hemeltje met een schroevendraaier op de goede plaats en timmer met een houten hamer of omwikkelde hamer tegen de strip aan (die onder de hemelstof zit ) zodat de opening tussen carosserie en hemel veel kleiner wordt. Om de hemel eruit te halen buig je met een schroevendraaier de strip weer open. Moeilijk op te schrijven, maar ik hoop dat je het begrijpt.</p>
Dag Harm,</p><p>Je moet je voorstellen dat er een metalen strip loopt die aan de bovenkant vastgelast is en om de tien centimeter ingezaagd. Stop dus het hemeltje met een schroevendraaier op de goede plaats en timmer met een houten hamer of omwikkelde hamer tegen de strip aan (die onder de hemelstof zit ) zodat de opening tussen carosserie en hemel veel kleiner wordt. Om de hemel eruit te halen buig je met een schroevendraaier de strip weer open. Moeilijk op te schrijven, maar ik hoop dat je het begrijpt.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-07-2008 22:01 #89596
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic tochtband
Ronald, ik heb de hemel van mijn combi eruit gehaald maar van zo'n strip zo als jij het beschrijft heb ik niet zien zitten, wel zit er achter bij de klep een vastgelaste strip maar bij de portieren zit er gewoon een strip met tandjes en daar blijft de hemel en het tochtband achter klem zitten. Bij de aankoop van mijn combi zat de tochtstrip er niet meer in en was de hemel een gatenkaas, nu vraag ik me af hoe ziet dat tochtband er eigenlijk uit. Als ik wel is een ander combi bekijk is het rond maar zit er dan een stukje stof aan die klem zit tussen de hemelbekleding en de strip. Heeft iemand misschien een foto.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-07-2008 21:52 #89595
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic tochtband
Ja en aan die stofrand zit kunststof genaaid en dat houdt de tochtstrip op haar plaats
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-07-2008 22:56 #89594
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic tochtband
en moet je dit tegelijk met het hemeltje plaatsen of later of eerst en dan het hemeltje, wie kan het me vertellen moet er aan geloven want de hemel heb ik nieuw gekocht alleen de tochtstrip nog niet dit wilde ik later doen, ik hoor het wel.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2008 16:35 #89593
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic tochtband
René, eerst het hemeltje plaatsen als laatse de tochtband.Tip doe dit op een warme dag dan krijg je hem er lekker srak in (zweet..)
- 06663-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-07-2008 12:32 #89592
door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic tochtband
<p>Sorry mensen,</p><p>Ik ben niet duidelijk geweest merk ik, met de bevestiging van het hemeltje is er geen probleem of het zou moeten zijn dat er aan de bestuurderszijde wat ruimte zit tussen de aansluiting hemeltje/carrosserie.Ik bedoel het zwarte ronde koord wat voor afwerking dient bij de deuren. ik probeer een fotootje te plaatsen maar dat lukt niet erg.</p><p> </p>