stoelen en bekleding
- Bezoeker
-
07-08-2008 19:32 #50229
door
stoelen en bekleding is gemaakt door
<p>Allen,</p><p>Ik ben op dit moment bezig met de aanschaf van een mooie Amazon uit 1962. Alles in kannen en kruiken, aankoopkeuring en voor de formaliteit nog een APK-keuring erbij. Na een prijs te zijn overeen gekomen kwam de verkopende partij opeens met het gegeven dat de stoelen en bekleding niet orgineel zijn maar dat hij zowel de orginele stoelen en bekleding (nieuw) ooit op de kop heeft getikt. Dit met de bedoeling deze in te bouwen maar daar is nooit iets van gekomen. Hij biedt mij uiteraard de mogelijkheid om deze dingen er los bij te kopen. Afgezien dat ik het niet fair vind dat hij dit pas na de prijsafspraak meld vraag ik me af of die originele bekleding inderdaad <em>niet</em> op de thans ingebouwde stoelen en achterbank past, zoals hij beweerd. Wij kan mij hierover van advies voorzien of een site geven waar ik kan nazoeken welke lakkleur bij welk interieur hoort? Het gaat om een reebruine (72) Amazon uit '62. De stoelhoezen die hij mij liet zien zijn van een soort grijs skai (zelfde als de binnenschermen) met een blauwe stoffen midden streep. Er zitten nu eveneens bruine stoelen in.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Marcel </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2008 21:19 #89713
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic stoelen en bekleding
<p>Welkom Marcel!</p><p>als Amazonbestuurder sinds 1966 weet ik veel over de Amazon, maar niet alles. Ik heb net op een aantal andere sites gesnuffeld (oa Jaap Blijleven) , maar niks kunnen vinden. Dit is een goed item om tzt toe te voegen bij het modeloverzicht op deze site.</p><p>72 is een zeldzame kleur, de stoelbekleding hoort inderdaad te zijn zoals je beschrijft, in het midden stof met banen skai aan de buitenkant. Welke kleurcombinatie hoort bij reebruin is mij onbekend. Voor mijn kleurgevoel past grijs niet bij reebruin, maar het zou zomaar origineel kunnen zijn.</p><p>Iets anders: ik weet dat vele bezitters van vroege Amazons - waar onder ikzelf - de originele voorstoelen hebben vervangen voor stoelen van het latere type, om de hele simpele reden dat die oneindig veel comfortabeler zitten. Van de originele stoelen kreeg ik rugpijn, op mijn huidige stoelen heb ik ooit eens 18 uur op één dag doorgebracht. Bovendien zijn die voorbereid op hoofdsteunen, da's wel zo veilig. De stoelen ouder type en jonger type hebben niks gemeenschappelijk, er is niks uitwisselbaar.</p><p>Kortom: ik zou de oudere stoelen gewoon laten staan en genieten van het comfort van de nieuwere zetels.</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2008 21:35 #89712
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic stoelen en bekleding
Wat Siang zegt,daar ben ik het helemaal mee eens .Ik weet wel dat bij kleur 72 het skai heel zacht bruin moet zijn en de bekleding van stof in het midden ook zachtbruin.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2008 11:17 #89711
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic stoelen en bekleding
<p>Op deze site kan je bijna alles vinden over de Amazon, waaronder de kleuren en kleurcodes van de interieuren per bouwjaar. Ook de manuals en werkplaatshandboeken kan je er downloaden:</p><p>
www.volvoamazonpictures.se/
</p>
- Ernst-Jan Frölich (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2008 22:25 #89710
door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic stoelen en bekleding
Wat leuk, weer een reebruine ama!
Ik heb een 62 ama 4deurs reebruin. Bij mij zaten er nog de originele stoelen in die ook in de katterug zaten. Ik heb net mijn voorstoelen vervangen door het nieuwere type. Dat is niet origineel maar vanwegen het dagelijks gebruik wilde ik hoofsteunen. Ik heb de stoelen laten bekleden via Dries Bakkenes. Dat is gedaan met behoud van het originele karacter van de originele stoelen. Dus stof in het midden en scai banen aan weerszijde. Stof in het midden is overigens heerlijk in een warme zomer kan ik jullie vertellen!
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="CONTENT-TYPE" /><title></title><meta content="OpenOffice.org 2.3 (Linux)" name="GENERATOR" /><style type="text/css">BODY,DIV,TABLE,THEAD,TBODY,TFOOT,TR,TH,TD,P { font-family:"DejaVu Sans"; font-size:x-small } --></style>Het kleurnummer van de bekleding is 138-203. Ik weet dat er voor de originele stoelen nog komplete hoezen leverbaar zijn via Dries of NordiCar. De stof die wordt overigens ook nog geleverd via Dries of Nordicar.
Veel plezier van je auto gewenst.
Ernst-Jan
Ik heb een 62 ama 4deurs reebruin. Bij mij zaten er nog de originele stoelen in die ook in de katterug zaten. Ik heb net mijn voorstoelen vervangen door het nieuwere type. Dat is niet origineel maar vanwegen het dagelijks gebruik wilde ik hoofsteunen. Ik heb de stoelen laten bekleden via Dries Bakkenes. Dat is gedaan met behoud van het originele karacter van de originele stoelen. Dus stof in het midden en scai banen aan weerszijde. Stof in het midden is overigens heerlijk in een warme zomer kan ik jullie vertellen!
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="CONTENT-TYPE" /><title></title><meta content="OpenOffice.org 2.3 (Linux)" name="GENERATOR" /><style type="text/css">BODY,DIV,TABLE,THEAD,TBODY,TFOOT,TR,TH,TD,P { font-family:"DejaVu Sans"; font-size:x-small } --></style>Het kleurnummer van de bekleding is 138-203. Ik weet dat er voor de originele stoelen nog komplete hoezen leverbaar zijn via Dries of NordiCar. De stof die wordt overigens ook nog geleverd via Dries of Nordicar.
Veel plezier van je auto gewenst.
Ernst-Jan
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-08-2008 23:58 #89709
door Siang Phoa
<p>Ernst-Jan,</p><p>toptip, zoiets staat al 25 jaar op mijn verlanglijstje! Maar ik moet eerst sparen voor de tweede restauratie van de koets, immers: Volvo's roesten ook, maar wel langer dan gemiddeld.</p>
- Bezoeker
-
10-08-2008 17:08 #89708
door
Beantwoord door in topic stoelen en bekleding
Bedankt voor jullie reacties. De keuze tussen orginaliteit en comfort zal ik komende tijd eens moeten gaan maken. De hoezen zijn trouwens van een soort grijs/bruin skai met een grijze stoffen middenbaan. Ik heb de auto en losse onderdelen gisteren opgehaald en ben er mee vanuit Overijssel naar Gouda gereden, zelden zolang een brede grijns op m'n gezicht gehad.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 20:42 #89707
door Siang Phoa
<p>gefeliciteerd!</p><p>Ik ontvang graag tzt foto's ivm het modeloverzicht hier op de site. Ook voor andere kleuren en interieurs hou ik me nog steeds aanbevolen. Liefst in groot formaat.</p><p> </p><p>
ksphoa@interestate.nl
</p><p> </p>