veren van slaapbeslag
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2026 14:30 #1481169
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
veren van slaapbeslag is gemaakt door Joop van Putten
Kort na elkaar knapten de veren van de verstelhandel van het slaapbeslag zowel links als rechts, of ze zijn losgeschoten.
Ik kan het slaapbeslag nog wel prima gebruiken maar moet wel steeds de handels in de blokkeerstand terugzetten terwijl dat voorheen automatisch ging.
Is het mogelijk het slaapbeslag open te maken en te zien of er reparatie van wel vervanging van de veren mogelijk is?
Ik kan het slaapbeslag nog wel prima gebruiken maar moet wel steeds de handels in de blokkeerstand terugzetten terwijl dat voorheen automatisch ging.
Is het mogelijk het slaapbeslag open te maken en te zien of er reparatie van wel vervanging van de veren mogelijk is?
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2026 15:14 #1481170
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic veren van slaapbeslag
Hallo Joop,
alle veren in het slaapbeslag zij goed te bereiken, maar daarvoor moet je natuurlijk wel het beslag van de stoel demonteren.
Daarna ziet men in eerste instantie alleen het heel kleine veertje dat de ingestelde stand van het kleine zwarte draaiknopje vasthoudt.
Maar dan is ook een deksel te zien dat met enkele schroefjes vast zit. Als je dat deksel verwijderd zie je een dikker spiraalveertje dat het handeltje terug trekt, dat kan gebroken zijn of een van de punten waar het ingehaakt zit is afgebroken. Dan is ook de grote "terugklapveer" te zien, die ook soms breekt.
Vervanging vinden zal echter niet zo eenvoudig zijn.
De "terugklapveer" heb ik eens bij een Porsche onderdeelhandelaar (als ik het mij goed herinner) gevonden, maar dat is al langer geleden. De veren van een BMW slaapbeslag die ik eens gekocht heb waren te groot.
succes,
Rudi
alle veren in het slaapbeslag zij goed te bereiken, maar daarvoor moet je natuurlijk wel het beslag van de stoel demonteren.
Daarna ziet men in eerste instantie alleen het heel kleine veertje dat de ingestelde stand van het kleine zwarte draaiknopje vasthoudt.
Maar dan is ook een deksel te zien dat met enkele schroefjes vast zit. Als je dat deksel verwijderd zie je een dikker spiraalveertje dat het handeltje terug trekt, dat kan gebroken zijn of een van de punten waar het ingehaakt zit is afgebroken. Dan is ook de grote "terugklapveer" te zien, die ook soms breekt.
Vervanging vinden zal echter niet zo eenvoudig zijn.
De "terugklapveer" heb ik eens bij een Porsche onderdeelhandelaar (als ik het mij goed herinner) gevonden, maar dat is al langer geleden. De veren van een BMW slaapbeslag die ik eens gekocht heb waren te groot.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
24-06-2026 15:32 #1481171
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic veren van slaapbeslag
Dank voor je antwoord. Demonteren van de stoel is geen probleem. Ik was bang dat er allerlei dingen me om de oren zouden vliegen.
www.ruilof-images.nl