sierstripjes op dashbord bevestigen / deel 2 (foto's)
- Jaap Zwaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2025 12:08 - 20-12-2025 20:15 #1479487
door Jaap Zwaan
Sierstripjes op dashbord bevestigen is gemaakt door Jaap Zwaan
Geachte VKV leden,
Ik zal me eerst even kort voorstellen: mijn naam is Jaap Zwaan en ik ben sinds kort in het bezit van een PV 544 uit 1961.
Na de aanschaf direct lid geworden van de VKV.
De wagen die ik heb gekocht is niet in perfecte staat; er moet nog e.e.a. aan afgebouwd worden. Hierover gaat ook de volgende vraag:
Hoe moeten de 2 onderste sierstrippen aan het dashbord bevestigd worden? In totaal zijn er 4 strippen te plaatsen, elk van een verschillende lengte.
De 2 bovenste worden bevestigd met de RVS clips (die de VKO ook levert) die in de diverse ronde gaatjes in het stalen dashbord gedrukt worden.
De 2 onderste moeten in sleufgaten (heel klein!) en dan past volgens mij zo'n RVS clip niet.
Weet iemand een oplossing? Bestaan er nog andere clips die wel geschikt zijn om in de sleufgaten te passen?
Alvast bedankt voor evt. adviezen!
Ik zal me eerst even kort voorstellen: mijn naam is Jaap Zwaan en ik ben sinds kort in het bezit van een PV 544 uit 1961.
Na de aanschaf direct lid geworden van de VKV.
De wagen die ik heb gekocht is niet in perfecte staat; er moet nog e.e.a. aan afgebouwd worden. Hierover gaat ook de volgende vraag:
Hoe moeten de 2 onderste sierstrippen aan het dashbord bevestigd worden? In totaal zijn er 4 strippen te plaatsen, elk van een verschillende lengte.
De 2 bovenste worden bevestigd met de RVS clips (die de VKO ook levert) die in de diverse ronde gaatjes in het stalen dashbord gedrukt worden.
De 2 onderste moeten in sleufgaten (heel klein!) en dan past volgens mij zo'n RVS clip niet.
Weet iemand een oplossing? Bestaan er nog andere clips die wel geschikt zijn om in de sleufgaten te passen?
Alvast bedankt voor evt. adviezen!
Laatst bewerkt 20-12-2025 20:15 door Derk Idsardi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap Zwaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2025 16:17 #1479492
door Jaap Zwaan
Beantwoord door Jaap Zwaan in topic sierstripjes op dashbord bevestigen / deel 2 (foto's)
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
20-12-2025 18:48 #1479495
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic sierstripjes op dashbord bevestigen / deel 2 (foto's)
Dag Jaap, wellicht overbodig, maar op de site staat de Volvo classic academy met daarop alle onderdeelboeken, ook van de pv544. Ik zag daar ook alle stripjes staan. Daar kun je de onderdeelnummers ook vinden van de bevestigingen en indien nodig bestellen via de webshop.
Als je er niet uitkomt, a.s. maandag is er een pv kenner werkzaam in de shop en kan je die ook even bellen.
vr.gr. Cor.
Als je er niet uitkomt, a.s. maandag is er een pv kenner werkzaam in de shop en kan je die ook even bellen.
vr.gr. Cor.
- Jaap Zwaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2025 10:34 #1479500
door Jaap Zwaan
Beantwoord door Jaap Zwaan in topic sierstripjes op dashbord bevestigen / deel 2 (foto's)
Beste Cor, bedankt voor jouw info. Ik ga ermee aan de slag!
- Jaap Zwaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2025 10:37 #1479501
door Jaap Zwaan
Toch nog een vraag: kan je mij de naam opgeven van die PV kenner die op maandagen bij de VKO aanwezig is? Alvast dank
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
22-12-2025 12:41 #1479503
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic sierstripjes op dashbord bevestigen / deel 2 (foto's)
Dat is Karel.
- Jaap Zwaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2025 14:45 #1479510
door Jaap Zwaan
Bedankt Cor, ik zal dan maandag eens naar hem vragen!
Inmiddels heb ik jouw tip opgevolgd; via de oderdelen-tekening van het dashbord kom ik dan bij itemnr. 13 met als Volvo bestelnummer 659440-2
Als ik dat nummer invoer in het zoekveld van onze webshop krijg ik een artikel met nummer 663973 (herproduktie, is de vervanger van bovenstaande)
Dit is jammer want deze miniclips zijn (met toepassing van normaal geweld) niet zomaar toepasbaar in de smalle sleuven....
Ik hoopte dat er nog een ander soort clip leverbaar was.
Toch bedankt! Gr Jaap
Inmiddels heb ik jouw tip opgevolgd; via de oderdelen-tekening van het dashbord kom ik dan bij itemnr. 13 met als Volvo bestelnummer 659440-2
Als ik dat nummer invoer in het zoekveld van onze webshop krijg ik een artikel met nummer 663973 (herproduktie, is de vervanger van bovenstaande)
Dit is jammer want deze miniclips zijn (met toepassing van normaal geweld) niet zomaar toepasbaar in de smalle sleuven....
Ik hoopte dat er nog een ander soort clip leverbaar was.
Toch bedankt! Gr Jaap