Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-08-2025 18:15 #1478371
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544 is gemaakt door Rob Funcke
Betreft Katterug type 544
Op de B-stijl zit een bekledingstrip welke bevestigd moet worden op de B-stijl.
In de B-stijl zit een houten lat daarover heen moet de bekledingstrip.
De vraag is hoe zet je dat vast zonder de bekleding te beschadigen.
Zie ook de bijgaande foto van de kale bekledingstrip.
Op de B-stijl zit een bekledingstrip welke bevestigd moet worden op de B-stijl.
In de B-stijl zit een houten lat daarover heen moet de bekledingstrip.
De vraag is hoe zet je dat vast zonder de bekleding te beschadigen.
Zie ook de bijgaande foto van de kale bekledingstrip.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-08-2025 22:02 #1478392
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544
Die zitten bij mij geschroefd. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat dit origineel is.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-08-2025 23:41 #1478393
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544
Die bekledingsstrip zit met een aantal kleine nageltjes met een zeer klein kopje tegen het daaronder in een gootje van de B stijl vast genagelde houten latje geslagen. Aangezien de nageltjes een zeer klein kopje hebben zijn ze nagenoeg onzichtbaar.
Toen ik aan de restauratie van mijn 444 begon was de auto origineel waardoor ik mag aannemen dat dit de originele bevestigingswijze is van de bekledingsstrip.
Toen ik aan de restauratie van mijn 444 begon was de auto origineel waardoor ik mag aannemen dat dit de originele bevestigingswijze is van de bekledingsstrip.
- Rik Tuin
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2025 10:00 #1478395
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544
Dag Jan, dan zal de strip bij mij dus niet meer origineel zijn. Vond het eerlijk gezegd ook al een vrij lompe manier van bevestigen van zo'n smalle strip.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-08-2025 11:40 #1478398
door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Bevestiging bekledingstrip op B-stijl type 544
Hallo Jan,
Dank voor je informatie.
Lijkt mij gezien de samenstelling van bekleding strip en houten lat in de sponning van de B stijl ook een logische oplossing.
Dank voor je informatie.
Lijkt mij gezien de samenstelling van bekleding strip en houten lat in de sponning van de B stijl ook een logische oplossing.