Rolgordels plaatsen P1800S

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-11-2008 19:29 #50081 door Peter Rumen
Rolgordels plaatsen P1800S is gemaakt door Peter Rumen
<p>Wie heeft er ervaring met het plaatsen van rolgordels in een P1800S uit 1969. Is dit mogelijk en zo ja, wat zijn de aanpassingen?</p><p>Peter Rumen</p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-07-2009 06:15 #90324 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Rolgordels plaatsen P1800S
<p>Hallo Ed,</p><p>Afgelopen week zijn de bij het VKO bestelde 3 punts rolgordels aangekomen (56,82 ex btw p/st). Binnenkort ga ik ze monteren. Zal hier op het forum verslag uitbrengen hoe het verlopen is!</p><p>Groetjes, Peter Rumen</p>

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-10-2009 17:20 #90323 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Rolgordels plaatsen P1800S
<p>De rolgorders van het VOD heb ik jamer genoeg terug gestuurd! Bij het plaatsen van de gordelautomaat op de plaats van het onderste bevestigingspunt bleek deze op dat punt te breed te zijn, waardoor de stoel bij het naar achteren schuiven tegen de gordelautomaat kwam. Na overleg met het VOD kwamen zij met een tip om de automaat via een stevige metalen strip/plaatje naar achteren te plaatsen zodat de stoel er niet meer tegenaan zou komen. Zelf vond ik deze oplossing niet veilig genoeg omdat bij een mogelijke aanrijding misschien de oprolautomaat zou kantelen omdat de metalen strip/plaatje maar met maar een bout in de dorpel is bevestigd en daardoor mogelijk kon kantelen. Ook zou naar mijn mening dan de stand van de gordelriem in verticale stand veel te ver naar achteren, dus schuin staan. Al met al vond ik het geen mooie oplossing en daarom heb ik de orginele riemen maar weer terug geplaatst. Jammer maar helaas.</p><p>Groetjes, Peter Rumen</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD