Stoelbanden zitting
- Jos Ridderbeks
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 23:26 #50013
door Jos Ridderbeks
Stoelbanden zitting is gemaakt door Jos Ridderbeks
<p>Ik heb op de VKB nieuwe stoelvulling voor mijn amazon 122s uit 66 gekocht, later nog de banden erbij besteld bij het VOD. Nieuwe kussens zitten er nu netjes in maar de banden krijg ik er met geen mogelijkheid in, ze lijken 4 cm te kort. Ik begreep al dat het een heel gepruts is om ze er in te krijgen maar heeft iemend misschien tips hoe dit handig voor elkaar te krijgen is? Ik heb geen speciale apparatuur in huis om zo'n klusje te klaren.</p><p>bedankt,</p><p> </p><p>Jos</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 08:30 #90655
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Stoelbanden zitting
De band eerst inrijgen zoals hij moet komen en dan vanaf het begin steeds een stukje doorhalen/strakker trekken. ou de band op spanning door hem vlak na de klem op elkaar te drukken zodat hij niet terug schiet. Eventueel met z'n tweeen proberen.Het is de moeite waard!!
succes
succes
- Edwin Jongejan
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 20:23 #90654
door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Stoelbanden zitting
Ik sluit me bij het bovenstaande verhaal aan.
Ik heb mijn stoelbanden gemaakt van oude veiligheidsgordels van de sloop.
Op maat laten naaien bij de zeilmaker.
En toen de boel opspannen in dat stoelframe.
Wat een crime !!
Maar wel zo strak als een vioolsnaar.
Ik heb mijn stoelbanden gemaakt van oude veiligheidsgordels van de sloop.
Op maat laten naaien bij de zeilmaker.
En toen de boel opspannen in dat stoelframe.
Wat een crime !!
Maar wel zo strak als een vioolsnaar.
- Jos Ridderbeks
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2008 15:40 #90653
door Jos Ridderbeks
Beantwoord door Jos Ridderbeks in topic Stoelbanden zitting
<p>Bedankt voor de reacties,</p><p> </p><p>het is inmiddels gelukt!</p><p>De eerste band hebben we op de door Eugen en Jongejan beschreven manier gedaan, dat was erg lastig en heeft ons wel wat inspanning gekost. Bij de 2e band (van de bijrijdersstoel) hebben we een andere truc gebruikt: ik heb een schroevendraaier door de lus van de band gehaald waardoor het makkelijker is een soort hevel te maken hiervoor heb ik een zware waterpomptang gebruikt: beide poten achter de schroevendraaier en hevelen maar. Met minder inspanning lukt het nu makkelijk om de veer in de gaatjes te friemelen.</p><p>bedankt voor de reacties, ik ga even een stukje in mijn koninklijke nieuwe troon rijden!</p><p> </p>