Rolgordel achter in Amazon van na 1968

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-08-2009 21:37 #49533 door Koen Meesters (GAST)
Rolgordel achter in Amazon van na 1968 is gemaakt door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Over dit onderwerp is al eens eerder wat op het forum verschenen, maar ik geloof dat ik een heel goede oplossing gevonden heb.</p><p>Van het merk Carpoint heb ik een universele vierpuntsgordel gekocht. Dit is in principe gewoon een driepuntsgordel, maar de rol zit niet aan de stijl, maar in de achterklep (zoals tegenwoordig bij bijna alle auto's). Ze zijn te koop bij Brezan (wel even bellen, want ze hebben er maar 1 op voorraad).</p><p>Hoe ga je te werk: Rolgordel kopen. Drie bouten met rare (engelse?) draad kopen (de bijgeleverde bouten passen net niet; of net wel met enig geweld, maar dat is vast niet goed voor de draad). Extra bout, moer, ring en carrosseriering kopen. Achterbank eruit halen. </p><p>In de hoedenplank zit zowel links als rechts een vrij groot gat (ongeveer 5 bij 10 cm) (zichtbaar na verwijderen van dekje of vanuit de kofferbak). Maak hier een gat in het dekje. Leg de rol in de achterklep en geef vanuit de achterklep de band plus bevestigingspunten door het gat aan je charmante assistent(e). </p><p>Net naast het midden van de achterbank zitten gaten met voorgetapt draad. Hier kun je het deel van de gordel met de rode knop bevestigen.Links en rechtsonder vlak voor de bank in de zijkant, net naast de deurbekleiding zitten ook gaten met voorgetapt draad. Hier kun je het uiteinde van de rol bevestigen. In de stijl boven de hoedenplank kun je ook voelen dat er een stalen balkje zit met daarin een gat. Hier knip je de bekleding open en kun je het derde punt van de gordel bevestigen. Alleen voor het vierde punt moet je een gat in je wielbak boren. Doe dat redelijk ver naar achteren, dan loopt de gordel beter door het gat. </p><p>Bij het boren van het gat van binnenuit: boor niet in je buitenband... Bij boren van buitenaf: boor niet in je gastank of gasleiding.... De rol kan vervolgens met de bout en carrosseriering vastgezet worden. </p><p>Vergeet niet de achterbank weer terug te plaatsen ;-).</p><p>Het ziet er echt netjes uit en werkt ook goed (al zeg ik het zelf).</p><p>Zelf ben ik alleen nog op zoek naar een nette methode om het gat in de hoedenplank af te werken. Misschien zijn er plastic randjes uit de 140 serie ofzo die precies in het gat passen. Gelukkig was mijn dekje al heel lelijk, dus het deed niet zo'n pijn om er een gat in te knippen. Als iemand hier nog wat voor heeft, dan is het echt perfect.</p><p>Met deze gordel kan ook de maxi cosi mee!</p><p>Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten er nog vragen zijn, dan ben ik te bereiken op KoenMeestersAtHetePostPuntCom (cryptisch).</p><p>Groet, Koen.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric van den Ende (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-08-2009 22:28 #92927 door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Rolgordel achter in Amazon van na 1968
<p>Hi Koen, heb je foto's van "voor-, na- en tussendoormontage". Ik zie het e.e.a. wel voor me, maar beelden zeggen toch meer dan woorden. Gr. Eric</p>

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-08-2009 21:35 #92926 door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Rolgordel achter in Amazon van na 1968
<p>Dag Eric,</p><p>Ik heb een paar foto's voor je gemaakt. Ik heb even geen mogelijkheid om de foto's te plaatsen. Ik kan ze wel aan je mailen. Voor het mailadres: zie boven.</p><p>Groet, Koen.</p>

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-08-2009 19:44 #92925 door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Rolgordel achter in Amazon van na 1968
<p>Beste Fred,</p><p>Je hebt de crypto goed opgelost en ik begrijp dus niet waarom je mails niet aankomen. De foto's heb ik net naar je opgestuurd. </p><p>Laat het me even weten als je niets ontvangen hebt.</p><p>Groet, Koen.</p>

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-09-2009 15:31 #92924 door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Via deze link een paar foto's van het resultaat.</p><p><a href=http://www.xs4all.nl/~kobre/gordels%20achter.htm>Foto's rolgordel

Groet, Koen.

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-09-2009 15:33 #92923 door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Zojuist niet helemaal gelukt. Nieuwe ronde nieuwe kansen....</p><p>Via deze link een paar foto's van het resultaat.</p><p><a href=http://"www.xs4all.nl/~kobre/gordels%20achter.htm">Foto's rolgordel

Groet, Koen.

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-09-2009 15:36 #92922 door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Ik ben een digiklungel en als iemand weet hoe ik bovenstaande wel netjes op de site krijg dan hoor ik het graag.</p><p>Groet, Koen.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-09-2009 23:20 #92921 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Rolgordel achter in Amazon van na 1968
<p>Koen,</p><p> </p><p>Hierbij nogmaals de uitleg, ik heb geprobeerd jou link te open in google maar daar kwam ik niet verder dan xs4all site's</p><p>ff over die foto's, je wil weten hoe je dat doet. Ik gebruik zelf Photobucket maar andere albums hanteren dezelfde linkjes. </p><p> </p><p>Ik open mijn album in photobucket</p><p>zoek de foto op die ik hier wil plaatsen</p><p>als ik op de foto ga staan zie je diverse link options</p><p>daar pak je de optie DIRECT LINK</p><p>klik even op DIRECT LINK (linker muisknop)</p><p>de link rechts van DIRECT LINK licht blauw op </p><p>ga daar op staan en klik met de rechtermuisknop op de link</p><p>kies kopieren</p><p>ga terug naar je topic</p><p>klik bovenin de menubalk het bergje aan (linker muis knop)</p><p>plak middels de rechter muis knop de link in het veld van de URL</p><p>klik dan in het veld breedte 600 en automatisch past ie de hoogte aan op 450 </p><p>klik op OK en je ziet je foto zoals hieronder.</p><p> </p>

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-09-2009 15:32 #92920 door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Ik geloof dat het me nu dan toch gelukt is om een link naar de plaatjes te maken. </p><p> Plaatjes rolgordel Amazon </p><p>Ik heb geprobeerd de plaatjes zichtbaar te maken volgens de methode van Ren&eacute;, maar dat werkt met xs4all toch net weer anders. Ik krijg de foto's wel gelinkt, maar de originele foto's zijn een kwartslag gedraaid, en dat krijg ik weer niet rechtgezet op deze site (ik ben toch een digiprutser dus).</p><p>Nou ja, iedereen die wil kan het nu zien...(hoop ik)</p><p>Groet, Koen.</p>

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-09-2009 15:38 #92919 door Koen Meesters (GAST)
<p>Beste allen,</p><p>Toch nog niet helemaal gelukt, nieuwe poging:</p><p> <font color="#263b82">Plaatjes rolgordel Amazon</font> </p><p>Is er ook iemand die weet hoe je alle onbenullige berichten weer kunt verwijderen? Of weet nu iedereen voor eeuwig wat voor prutser ik ben....</p><p>Groet, Koen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD