Dakantenne Volvo 1800

Lees meer
17-01-2024 19:44 #1043794 door Sytse v.d. Meer
Dakantenne Volvo 1800 is gemaakt door Sytse v.d. Meer
Beste clubleden.  Ik heb een 1800 bouwjaar 1963. Ik heb op de beurs in Rosmalen een mooie oude chromen dakantenne kunnen kopen. Deze op dak van de 1800 geplaatst. Wilde vervolgens de antenne draad net als bij mijn Amazone, door de dakstijl naar beneden trekken. Bleek dat de ruimte te krap was voor dikte van de kabel en halverwege een schotje te zitten. Geprobeerd langs bovenrand dak naar achteren en dan via binnendorpel met verlengstuk naar voren. Lukte ook niet. Waar hebben de clubleden met 1800 en dakantenne, de kabel langs getrokken. 
Sytse
0615047931

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2024 21:08 #1043796 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Dakantenne Volvo 1800
Niet het antwoord wat je wil horen maar mogelijk een alternatieve oplossing. 
Ik heb nog een paar meter coax kabel liggen van 3mm. Mogelijk gaat die wel door de raanstijl.
Nadeel is dat je deze kabel zelf netjes aan de antenne  en antenneplug moet solderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2024 23:23 #1043797 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Dakantenne Volvo 1800
Hallo Sytse,
ik was vergeten te melden dat ik nagekeken heb bij een kale carrosserie van een 1800E die ik heb staan die een dakantenne had. Ik heb met een draad geprobeerd en geen enkele plek kunnen vinden waar men vanaf binnenkant dak ergens buiten het zicht naar beneden komt (niet voren links of rechts en ook niet achteren), dus bij deze auto moet de kabel zichtbaar langs de a-stijl gelopen hebben (of er moet een dunne antennekabel bestaan die men achter het ruitrubber kon stoppen). Ook heb ik geen plek gevonden waar ik zou denken makkelijk een doorgang te kunnen maken, het plaatwerk loopt meervoudig dubbel met maar heel smalle ruimtes ertussen. Dus ik heb helaas geen oplossing gevonden cq weet geen oplossing voor je probleem.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2024 20:01 #1043800 door Sytse v.d. Meer
Beantwoord door Sytse v.d. Meer in topic Dakantenne Volvo 1800
Bedankt voor het meedenken / kijken.  Ben nu inderdaad stukje verder, als coax-kabel van 3 mm de goede signalen doorgeeft, moet dat mogelijk zijn. Kijken waar die langs kan, zonder op te vallen en extra gaten te maken. Wacht nog even op reacties van bezitters met dakantenne hoe het bij hun zit.  Mijn 1800 rijdt nog niet, dus nog even de tijd.  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.