rolgordels in 1800E '71

• Eric Dietz
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-01-2010 15:23 #49272 door Eric Dietz
rolgordels in 1800E '71 is gemaakt door Eric Dietz
Hallo,

ik ben bezig een oplossing te bedenken hoe ik veilig en stijlvol de originele gordels kan vervangen voor rolgordels. Iemand dit als eens gedaan?

Het mechaniek past niet tussen de stoel en de dorpel. En de hoek die de goldel dan zou maken is ook niet echt perfect. Is het mogelijk om elders een bevestigingspunt te maken voor het rolmechaniek dat sterk genoeg is?

En ik wil ook gordels achterin maken. Iemand daar ervaring mee?

groet,

eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-01-2010 11:50 #94281 door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic rolgordels in 1800E '71
<p>Beste Eric,</p><p>In onze Amazon heb ik achter rolgordels gemaakt. Voor een beschrijving gebruik de zoekfunctie en zoek op koen rolgordel.</p><p>De amazon lijkt op veel punten op de P1800 en dit zou ook hetzelfde kunnen werken. </p><p>Als je vragen hebt, laat het me weten...</p><p>KoenMeesters apedingetje hotmail punt com</p><p>Groet, Koen.</p>

• Eric Dietz
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-01-2010 09:41 #94280 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic rolgordels in 1800E '71
Hallo Koen,

bedankt voor je reactie. Ik had jouw topic idd nog niet gevonden. Ziet er mooi uit.

Ben alleen bang dat in de 1800E nog niet zoveel voorbereid is qua ingelaste moeren. Maar ik ga nog een keer op zoek.

Mijn vraag is eigenlijk ook of je zomaar overal een gat kan boren voor een bevestigingspunt. Ik neem aan dat er sterke en minder sterke delen in de carrosserie zitten. (Het is leuk als de gordels erin zitten maar ze moeten ook werken en niet bij de eerste de beste noodstop losscheuren.)

Ik zit zelf te denken om de automaat van de voorstoelen of:
A. Aan de stalen rand onder de achterbank te bevestigen (zeg maar waar je met je hakken tegen aankomt als je zit) met eventueel een beugel achter de bekleding langs naar het originele bevestigingspunt voor extra stijfheid.

of B. Weg te werken in de body aan de zijkant (min of meer zoals bij de latere types en de ES)

groet,

eric

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-01-2010 10:44 #94279 door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic rolgordels in 1800E '71
<p>Beste Eric,</p><p>Zoals gezegd: Bij mij zijn de meeste gaten af-fabriek al aanwezig. Dus dat zal wel OK zijn.</p><p>Ik heb 1 gat geboord in de carrosserie en daaraan met een dikke carrosseriering de gordel bevestigd. Ik weet niet helemaal zeker of dat afdoende is. Ik hoop het maar, anders heeft de gordel natuurlijk niet zoveel zin en het is waarschijnlijk ook een afkeurpunt voor APK... Misschien dat iemand anders op het forum hier wat over weet?</p><p>De gaten onder de bekleding boven de hoedenplank zijn door de bekleding heen voelbaar. De overige gaten vind je vanzelf als je de achterbank eruit haalt.</p><p>Met specifieke 1800E details kan ik je niet helpen.</p><p>Groet, Koen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD