rally kuipjes in 544?
- Stefan van der Kampen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2010 10:02 #49227
door Stefan van der Kampen
rally kuipjes in 544? is gemaakt door Stefan van der Kampen
<p>Ik ben van plan om andere stoelen in m'n 544 te plaatsen. echter na wat meet werk kom ik tot de conclusie dat de stoelen tov andere stoelen erg kort zijn. </p><p>Dit is natuurlijk om de in/uitstap te vergemakkelijken, wat dus inhoud dat ik hiermee in de problemen ga komen. Nu heb ik op div. site van die mooie sportieve rally kuipjes gezien die ook aan de korte kant zijn.</p><p>Heeft hier iemand ervaring mee?</p><p>Het niet kunne Klappen van de rugleuning kan ik wel op een andere manier oplossen, maar ik wel graag weten wat de ervaringen met de stoelen zelf zijn (lange ritten, kwaliteit, enz.)</p><p>Gr Stefan</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2010 23:22 #94589
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic rally kuipjes in 544?
<p>Waarom wil je andere stoelen? Welk bouwjaar is de auto en zitten de originele stoelen er nog in? Ik ben geen kenner van de 544, maar meen te weten dat vanaf bouwjaar 1965 de zg. orthopedische stoelen gemonteerd zijn, net zoals in de Amazon. In mijn '62-er Amazon heb ik de latere (gerestaureerde) stoelen gemonteerd en die bevallen mij uitstekend, ook of juist na zeer lange ritten ( > 12 uren ). Voor het heftiger bochtenwerk tijdens autorallies heb ik wel een kuipstoel met 4-puntsgordel voor mijn navigator, aangezien zo'n kuip meer zijdelingse steun geeft.</p><p>Zo'n 20 jaar geleden zijn er nogal wat stoelen uit Saab 90 en 900 in Katteruggen gemonteerd.</p>
- Stefan van der Kampen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2010 13:24 #94588
door Stefan van der Kampen
Beantwoord door Stefan van der Kampen in topic rally kuipjes in 544?
<p>het is een 61er 544 en het zijn nog de orginele stoelen, met weinig zijdelingse stuen. Inderdaad vooral voor de passagier het grootste probleem, je hangt echt in de gordels. Dit is meteen een van de redenen voor andere stoelen maar ook omdat de mijne slecht worden.</p><p>Het opnieuw laten bekleden is een optie, maar misschien is het een beter te inversteren in stoelen met een betere steun aangezien ik zelf wat rugproblemen heb (niet ernstig maar toch) en bescheide plannen heb in wat sprotievere ritten.</p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2010 23:21 #94587
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic rally kuipjes in 544?
<p>nogmaals, de latere Volvostoelen behoren tot de betere voor mensen met gevoelige ruggen, maar bieden ook nog weinig zijdelingse steun. Wat betreft after-market kuipen zijn er voor mij slechts twee merken die ik zou overwegen: Scheel en Recaro. Van beide merken zijn er adapterframes nodig om de stoelen op de originele stoelbevestiging te monteren. Met montage van de Saabstoelen heb ik geen ervaring.</p><p>Vraag eens aan Dries Bakkenes wat hij jou kan adviseren. Er is een 'link' op deze site.</p>
22-02-2010 08:53 #94586
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic rally kuipjes in 544?
Op de afgelopen Volvo Klassieker Beurs stond een Duett met stoelen uit een 1800ES.
Dat zit erg goed, past wellicht ook in een 544 en oogt nog wat klassieker.
Dat zit erg goed, past wellicht ook in een 544 en oogt nog wat klassieker.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Sieds Hiddema
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-10-2010 16:07 #94585
door Sieds Hiddema
- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic rally kuipjes in 544?
<p>Laatst kwam ik een 65er 544 sport tegen en deze mijnheer vertelde mij dat hij de stoeltjes van een Volvo 340 had gemonteerd en dat dat prima paste. Ook weet ik iemand die de stoeltjes van een Opel er in heeft zitten.
Ga deze week ook passen en meten op de sloop voor andere stoeltjes (volvo 340 of Saab 90/900) voor mijn 544 die totaal op zijn maar die ik niet weg doe.</p><p> </p><p> </p>
Ga deze week ook passen en meten op de sloop voor andere stoeltjes (volvo 340 of Saab 90/900) voor mijn 544 die totaal op zijn maar die ik niet weg doe.</p><p> </p><p> </p>
- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA