Amazon - achterraampjes - opening
- denis wauters (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2010 13:38 #49125
door denis wauters (GAST)
Amazon - achterraampjes - opening is gemaakt door denis wauters (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Bij een Amazon twee-deurs, kunnen de achterraampjes open gezet worden via een 'knikkend mechanisme'. Zij die al achetrin hebben gezeten, hebben misschien al ervaren dat het uitstekend mechanisme in gesloten toestand het hoofd van de passagier serieus bezeren. Ooit heb ik een plat mechanisme gezien, die t.o.v. de binnenkant zo goed als niet meer uitsteekt.</p><p>Zij die o.a. INTOVOLVO lezen, kunnen in het nummer 01/2009 in het artikel over de veiligheidsgordels een foto zien van het platte type.</p><p>Vraag is: in welke Amazon hoort zo'n platte versie? Wanneer geproduceerd?</p><p>Voor zover ik al gemerkt heb, moet het gaan over de laatste types (misschien zelfs alleen de 1970?)</p><p>Wie heeft zo'n detail al opgemerkt?</p><p>Groetjes!</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2010 14:36 #95121
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazon - achterraampjes - opening
<p>dit detail hoort inderdaad bij bouwjaar 1970.</p><p>Ik heb geen idee of je raampjes (of onderdelen ervan) kunt monteren in de oudere types.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2010 22:31 #95120
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon - achterraampjes - opening
<p>Het bedoelde onderdeel zit inderdaad in de allerlaatste amazons.Het is af te raden deze bediening over te zetten op het oude raampje.Dit moet dan helemaal uit elkaar en dat wordt een hele klus.Ik zou de complete raampjes over zetten,als je ze kunt kopen.Ik heb dat wel eens gedaan en als ik me goed herinner, moet je er wel een gaatje bijmaken (maar dat kan ook zijn als je juist van nieuw naar oud gaat .Vooral kinderen komen nog al eens met hun hoofd tegen dat harde zwarte balletje ,is mijn ervaring.Je zou er ook iets afneembaars op kunnen maken dat zacht is.</p><p>Amazons van het laatste bouwjaar hadden vele kleine veranderingen,waarvan je je afvraagt of die wel allemaal even nuttig zijn.Zo zijn -wat maar weinigen is opgevallen-bijvoorbeeld de deurklinken aan de buitenkant ook anders van vorm,dan die van de eerdere jaren.De slotplaat aan het portier is ook anders en loopt bij de laatste modellen vaak los (dus geen verbetering)De raamslinger is ook platter.Dit heeft wel degelijk zin.Ik ben eens met een eerder model bij een aanrijding betrokken geraakt,waarbij mijn linkerknie in onzachte aanraking kwam met het oudere model raamslinger.Toen begreep ik heel goed waarom dat werd veranderd.!!</p><p>Ik heb nu geen tijd om alle verschillen op te sommen,maar het zijn er heel wat.</p>
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2010 20:51 #95119
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazon - achterraampjes - opening
<p>Hoi Denis,</p><p>Niek heeft inderdaad gelijk, het is een werkje om de lijst van het achterraam te demonteren. Het is te doen als je er de tijd voor neemt, heb het zelf met mijn wagen gedaan voor het verchromen. Ik heb net even naar twee achterramen van een 140 serie gekeken. Hier zit een heel plat systeem op, volgens mij zou je dit aan kunnen passen voor jouw wagen. De 140 steunen zijn geschoeft door het glas. Deze kun je eenvoudig los nemen en en vastzetten op het RVS hoekje waar de sluiting van je Amazone raam nu zit. De bevestiging op het chassis is volgens mij ook wel wat op de vinden. Als je wat foto's van deze ramen wilt zien zodat je een idee krijg dan stuur ik ze je graag door. Mail me dan even
robbaeten@hotmail.com
</p><p> </p>