Gordels Amazon 1962 Nog maar eens

• Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2010 19:48 #49060 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Gordels Amazon 1962 Nog maar eens is gemaakt door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Hallo allen,

Vandaag ontving ik 2 nieuwe sets rolgordels voor mijn 4 deurs ama uit '62.

Hoe ga ik dat nu bevestigen want zoals ik het nu zie gaat dat niet passen.

Het rolmechanisme moet op de deurstijl onder worden bevestigd neem ik aan, het punt dus waar ook de oude gordels zaten. Als ik daar de rolunit wil hebben loop ik tegen 2 obstakels aan. Ten eerste komt het mechaniek dan ter hoogte van de knop van de stoellen. De stoel kan dus niet meer naar achteren dan. Tweede obstakel is dat et boven het bevestigingsgat een pen zit. Hiervoor zit geen gat in de auto.

De gordelvangers kunnen vast wel op de tunnel gemonteerd maar kunnen ze wel veilig verbobogen worden zodat ze 90 gr naar boven knikken?

Er zitten keurig nieuwe schroeven bij maar die passen niet in de draad op de plekken waar de gordel wordt gemonteerd. Lijkt dus ook wat slordig.

Kortom dit lijkt geen simpel klusje te worden!

Wie heeft hier raad?

Ernst-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2010 21:51 #95383 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Gordels Amazon 1962 Nog maar eens
<p>ik herken het probleem. Ook met 4-deurs Amazon ('62) , overigens met de stoelen van na '64. Ik heb &plusmn; 17 jaar geleden diverse merken rolgordels geprobeerd, totdat ik bij Smeekens (Ulvenhout) een exemplaar gevonden heb dat platter is dan de andere merken, waardoor de stoel ietsje verder naar achteren kon. Dat is bij mijn lengte van 1.65 meter natuurlijk een relatief begrip, maar mensen tot &plusmn; 1.80 kunnen zich nog achter mijn stuurwiel persen.</p><p>Misschien zijn er nog andere ervaringsdeskundigen, die liefst een bepaald merk kunnen aandragen.</p><p>De pen waarover je het hebt, ben ik nog niet tegengekomen, behalve bij mijn Mini uit 1979, en op de middentunnel heb ik de oude moer weer gebruikt. Het buigen van de gordelvangers heb ik niet als lastig ervaren. Ik heb ze overigens klem gezet tussen de beugel van de rugleuning en het frame van de zitting.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD