"nieuwe gordels " plaatsen in amzone sedan 2 drs bj. 1

• Jan Douven (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2010 21:01 #49050 door Jan Douven (GAST)
"nieuwe gordels " plaatsen in amzone sedan 2 drs bj. 1 is gemaakt door Jan Douven (GAST)
ik ben op zoek naar een handzame oplossing om
a. de oude gordels voorin te vervangen door rolgordels en
b. op de achterbank driepuntsgordels aan te brengen

Wie weet welke gordels b.v. van de 240 ?? zonder veel aanpassingen , gemakkelijk te monteren zijn?
en kan mij aan een goed werkende set helpen. ? (Voor zover van belang: de auto heeft slaapbeslag op de voorstoelen)

E.e.a. moet deugdelijk en veilig zijn want we moeten bij tijd en wijle onze kleinkinderen in vastgesjord kinderzitje e.d. vervoeren.

Jan Douven
06-43196660
famdouven@hetnet.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-05-2010 23:10 #95408 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic "nieuwe gordels " plaatsen in amzone sedan 2 drs bj. 1
<p>Ik heb destijds in mijn combi voor de voorstoelen gordels gebruikt van een VW Polo, dit waren gordels die normaal in de B-stijl zijn weggewerkt. Het voordeel is dat ze dus niet de plastic kap hebben die het verschuiven van de stoel onmogelijk maakt als je de originele bevestiging gebruikt, ze zijn lekker compact. Maar de kans dat men bij het instappen op de rol stapt is groter dit omdat de bevestiging in de B-stijl van een ama vrij hoog zit. Ik heb er toen voor gekozen om in de dorpel nabij het inspectie gat een gaatje te boren. Zo kun je makkelijk een bout en moer gebruiken en dan kun je met een gebogen steeksleutel de moer tegen houden. Het erop stappen is dan veel minder en de stoel kan ook normaal naar achter worden geschoven. Deze kun je halen op de sloop.</p><p> </p><p>Voor de achterbanken heb ik universele gordels genomen die mooi zijn afgewerkt met een kunststof huis, het voordeel van deze gordel is dat je ze in elke stand kan monteren zonder dat de gordel vast loopt, ze kunnen dus gewoon op de hoedenplank gemonteerd worden. Deze zijn bij elke automaterialen zaak te koop en ze varieeren van 50 euro tot 70 euro. Deze gordels zijn uitermate geschikt voor kinderzitjes en volwassen mensen </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD