- Berichten: 2
afstelling motor 164 op lpg
- Kees Hoogeveen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2010 09:52 #49015
door Kees Hoogeveen (GAST)
afstelling motor 164 op lpg is gemaakt door Kees Hoogeveen (GAST)
<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik heb een 164 uit 1974 en heb er recent een ander motorblok ingezet. de motor</p><p>heeft een erg goede compressie en loopt alleen op lpg. Alleen krijg ik de afstelling niet</p><p>goed, hij start alleen als ik de luchtinlaat voor de helft afplak en hij loopt nu 1:1.</p><p> </p><p>Moet hij nu meer gas hebben of minder en hoe kan ik dit afstellen, ook heb ik de draaiknop</p><p>op de slangen(stationair lopen) ook helemaal ingedraaid en hij maakt stationair zo'n 1500 toeren.</p><p>Heeft iemand een idee? </p><p>Groeten Kees Hoogeveen.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1299
20-05-2010 12:28 #95520
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic afstelling motor 164 op lpg
<p>Hallo Kees,</p><p> </p><p>Het enige juiste advies wat gegeven kan worden is; ga naar een LPG specialist. LPG kun je zelf eigenlijk niet goed afstellen.</p><p>Als je toch perse zelf aan de knoppen wil draaien:</p><p>1) zorg dat kleppen en onsteking goed staan en dat je luchtfilter schoon is.</p><p>2) vergewis jezelf ervan dat je geen valse lucht trekt.</p><p>3) zorg ervoor dat de basisiafstelling op benzine goed is.</p><p>4) start de motor op LPG en draai de knop op de slang helemaal uit; laat de motor 3000 toeren draaien. Draai vervolgens de de stelschroef op de slang in totdat je toerental zakt. Vervolgens deze schoef weer een kwart slag linksom draaien. (dit is je zogenaaamde vollast afstelling)</p><p>5) vervolgens het stationair instellen met de stelschoef op de verdamper. Eerst linksom draaien totdat de motor zijn max toerental heeft berijkt en vervolgens indraaien totdat het toerental iets zakt.</p><p>6) het stationair toerental stel je uiteindelijk in met de gasklepaanslagschoef op je carburateur; maar deze stond al goed als je benzine afstelling ok is.</p><p> </p><p>Maar nogmaals, als je geen CO meter hebt kun je de de boel niet goed afstellen.
Je schrijft dat je de stelschroeven in de slangen helemaal hebt ingedraaid; dan kan hij nooit goed lopen en bovendien is dit dus ook niet voor het stationair gedeelte!</p><p> </p>
Je schrijft dat je de stelschroeven in de slangen helemaal hebt ingedraaid; dan kan hij nooit goed lopen en bovendien is dit dus ook niet voor het stationair gedeelte!</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Hoogeveen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
20-05-2010 13:15 #95519
door Kees Hoogeveen (GAST)
Beantwoord door Kees Hoogeveen (GAST) in topic afstelling motor 164 op lpg
<p>Hoi Han Bedankt voor je reactie, </p><p> </p><p>Ik ga dit proberen alleen heb ik een injectie motor en geen carburateur. Ook is het lopen op benzine </p><p>een probleem, dit gebeurt erg stotterend.</p><p>Waar kan ik dan bij een injectie-motor het stationair toerental regelen?</p><p> </p><p>Groeten Kees</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1299
20-05-2010 21:46 #95518
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic afstelling motor 164 op lpg
<p>Op een injectiemotor zit ook gewoon een gasklep met aanslag. Met deze stelschroef kun je het stationair toerental instellen.</p><p>Bij injectieblokken wil de "auxiliary air regulator" nog wel eens de geest geven; in dat geval is je stationair toerental meestal veel te hoog.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-05-2010 23:32 #95517
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic afstelling motor 164 op lpg
maar de stelschroef van de gasklep moet je niet misbruiken voor het afstellen van stationair toerental. Bij het 4-cylinder inlaatspruitstuk zit er een stelschroef onder de gasklep. Maar op de onderdelentekening van de 6-cylinder kan ik die schroef nog niet terugvinden. Het lijkt erop dat die schroef tussen de bypass-luchtslangen zit die naar de auxiliary air slide gaan.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





