toerenteller - kabel doorvoer

• Wouter van Pernis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2010 12:41 #48903 door Wouter van Pernis (GAST)
toerenteller - kabel doorvoer is gemaakt door Wouter van Pernis (GAST)
Ik heb een prima VDO-achtige opbouw toerenteller op de kop getikt, die ik in mijn Volvo 142 wil plaatsen. Geen vragen over de bedrading, deze is mij volledig duidelijk. Wel een vraag over de makkelijkste plek om de signaaldraad naar de bobine door te kunnen voeren. Voor zover ik kon zien zitten er bestaande gaten in het schutbord voor de gasstangen en de choke kabel. Daar zit echter ook een rubber manchet, waarvan ik me afvraag of ik daar een stroomkabel doorgeen gepropt krijg.
Mijn vraag is eenvoudig: wat is de meest handige plek voor het doorvoeren van de signaaldraad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter van Pernis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2010 16:00 #95964 door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic toerenteller - kabel doorvoer
De kabeldoorvoer is inmiddels geslaagd. Aan de bestuurderskant heb ik een een doorvoer gevonden voor een aantal kabels waar ik de signaaldraad ook nog wel doorheen propt kreeg. De toerenteller heeft een tijdelijke plek met tape gekregen, puur om te testen of alles werkt. Zwarte draad voor aarde, en rode (+)draad op zekering 1 aangesloten. De toerenteller lijkt redelijk te werken, echter bij lage toeren (<2000) zwabbert de naald nogal en is aflezen lastig. Ik heb het idee dat de (+) draad niet helemaal op de juiste plek zit bij zekering 1, want de naald reageert ook nogal onverwacht op gasgeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD