slingerende naald kilometerteller P 1800

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-07-2010 20:59 #48890 door Henry van Leusden
slingerende naald kilometerteller P 1800 is gemaakt door Henry van Leusden
<p>Onze 'P' heeft het weer geweldig gedaan deze vakantie ondanks > 15% hellingen en temperaturen > 35 gr. in Italie. Afgezien van de hitte binnenin de auto, was het genieten. Alleen de kilometerteller naald (oude model Smiths) bewoog/beweegt zich wel erg soepel: we reden bv. tussen de 80 en 160 km/uur volgens de naald waarbij 120 km-uur de werkelikheid aardig benaderde. Dit is geen onbekend probleem bij de P-rijders. Het begint bij onze ' P ' echter steeds hinderlijker/ergerlijker te worden. Technisch: overdrive, soepel draaiend hoekstuk, pas nieuw gemonteerde kilometertellerkabel met zo min mogelijk bochten. Het probleem moet naar mijn mening dus binnenin de teller zitten. Ik heb de naaldbeweging al eens gedempd zoals besproken in 'tired clock '. Dat helpt gering wil de naald niet volledig vast op z'n plaats blijven. Ergens moet m.i. nog een andere (af)stelmogelijkheid zijn. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het mechaniek destiijds zo onvolkomen is afgeleverd. Wie o wie heeft daarvoor de gouden tip? </p>

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD