achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2010 12:05 #48788
door Hansw
achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts? is gemaakt door Hansw
hallo mensen, even een vraag, zitten er achterni in een 2 drs amazon van '66 al bevestigingspunten voor een drie punts gordel? (ik bedoel in de C-stijl?) voor het bovenste bevestigingspunt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-09-2010 19:40 #96477
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
In mijn Amazon (bouwjaar 1967, M-serie, najaar 66 tot najaar 67) zitten ze in ieder geval wel. Ik gebruik ze voor rolgordels. Ik meen dat ze er zijn gekomen met de introductie van de 'ergonomische' stoelen vanaf modeljaar 1965, maar mogelijk al eerder. Als ze er zitten kun je ze voelen achter de witte hemelbekleding van de C-stijl. Om ze te gebruiken moet je daar voorzichtig een gat maken en kun je een gordelbout in de ingelaste moer draaien. Zelfde schroefdraad als voor de andere gordelbevestigingspunten.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-09-2010 16:13 #96476
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
rudolf bedankt, ik ga het proberen.
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-10-2010 11:58 #96804
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
Je kunt ook 4 puntsgordels installeren. Dan komt het rolmechanisme in de achterbank. Voor meer info kun je me mailen:
KoenMeesters@'hete post'.com
Groet, Koen.
KoenMeesters@'hete post'.com
Groet, Koen.
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2010 16:08 #98889
door Eva Kraan (GAST)
Beantwoord door Eva Kraan (GAST) in topic achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
Hoe moet ik zo'n 3 puntsgordel voorstellen? Kan deze wel bewegen? Of hebben we het dan over de genoemde 4-puntsgordel? Dat spul voor heet toch ook 3-puntsgordel?
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 09:45 #98941
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic achtergordels in 2 drs amazon, kan 3-punts?
De 4 punts gordels kun je inderdaad misschien beter beschrijven als 3 punts rolgordels. In de Brezan dus te koop als 4 punts gordel.
Bij een 3 punts gordel slingert alles in de rondte als er niemand zit. Bij de rolgordel is alles netjes opgeruimd. Ook hoef je ze niet steeds af te stellen als je wat dikker of dunner bent. Heeft dus zeker voordelen.
Succes en groet,
Koen.
Bij een 3 punts gordel slingert alles in de rondte als er niemand zit. Bij de rolgordel is alles netjes opgeruimd. Ook hoef je ze niet steeds af te stellen als je wat dikker of dunner bent. Heeft dus zeker voordelen.
Succes en groet,
Koen.