GEEN GORDELS VOORIN DE PV544!
- Jan van Gameren (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 22:25 #48777
door Jan van Gameren (GAST)
GEEN GORDELS VOORIN DE PV544! is gemaakt door Jan van Gameren (GAST)
<p>Ik heb een vraag:</p><p>Sinds kort zijn wij in het bezit van een PV544 uit 1963. </p><p>Maar de gordels zitten er niet in. Wel de beugel op de vloer is aanwezig (tussen de stoelen).</p><p>We hebben al overal gezocht. </p><p>Weet iemand of ze nog ergens te bestellen zijn?</p><p> Zie wel overal rolgordels, maar dat zijn niet de originele. </p><p>Bij voorbaat dank.</p><p>Jan van Gameren</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-09-2010 23:31 #96524
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic GEEN GORDELS VOORIN DE PV544!
<p>ik heb nog wel een setje gordels uit mijn 62-er Amazon liggen, ongetwijfeld niet meer schoon na pakweg 15 jaar in de opslag in een enigszins vochtige garage. Als je per sé wilt, mag je ze komen ophalen. Nadrukkelijk stel ik, dat ik niet insta voor de veiligheidsaspecten van deze set. Het zijn overigens de kale gordels zonder bevestigingsmateriaal zoals bouten, afstandsringen en dergelijken.</p><p>Maar de te verwachten tegenvraag is: waarom zou je deze ouwe meuk monteren? Vanwege originaliteit? Ik heb ze er indertijd uitgegooid wegens het gebruiksgemak van rolgordels, bovendien liggen die altijd redelijk strak aan terwijl je toch enige bewegings vrijheid hebt. Vaste gordels bieden alleen dan voldoende bescherming, als ze strak tegen het lijf zitten. Als ze te los zitten, loop je extra risico op bijkomend letsel door de klap tegen de gordel ten opzichte van rolgordels.</p><p> </p><p>Kortom: mijn advies is: monteer rolgordels!</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 09:38 #96523
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic GEEN GORDELS VOORIN DE PV544!
<p>Dit is vragen naar de bekende weg, en ik kan alleen maar dit zeggen volg de raad van Siang op. Nieuwe rolgordels kosten per stuk hooguit 60 euro. </p>