isolatie schutbord

Lees meer
13-09-2023 13:23 - 13-09-2023 13:24 #204670 door Chris Caenen
isolatie schutbord is gemaakt door Chris Caenen
Deze winter wil ik het dashboard verwijderen van mijn Amazon en gaan reviseren. Ik heb het probleem dat er veel hitte van de motor het interieur in komt. Dit komt niet via de kachel want ik heb de kachelkraan losgekoppeld / verwijderd. Ik wil dus het schutbord goed isoleren en ik vraag mij af wat ik hiervoor moet hebben. Is dat dit: www.volvokv.nl/onderdelenshop/product/71...gory_pathway-2429538 of zijn er betere methodes? Of moet ik nog iets anders gebruiken dat onder deze isolatiemat gaat?

Ik hoor het graag,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-09-2023 13:35 - 13-09-2023 13:36 #204671 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic isolatie schutbord
Chris, 
ikzelf heb het zelfde probleem, aan de buitenzijde iets toepassen om de warmte af te vangen, voordat het plaatwerk warm wordt
is het beste denk ik, er is tape te koop met blinkende aluminium oppervlak, misschien ga ik
dit aan de buitenzijde er mee beplakken
moderne auto's hebben hitte schilden aan de buitenzijde zitten, dat is de beste oplossing

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2023 13:38 #204672 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic isolatie schutbord

Chris, 
ikzelf heb het zelfde probleem, aan de buitenzijde iets toepassen om de warmte af te vangen, voordat het plaatwerk warm wordt
is het beste denk ik, er is tape te koop met blinkende aluminium oppervlak, misschien ga ik
dit aan de buitenzijde er mee beplakken
moderne auto's hebben hitte schilden aan de buitenzijde zitten, dat is de beste oplossing
Bedoel jij dan aan de motor kant van het schutbord i.p.v. het interieur? Ik denk dat dit alleen een oplossing is als je de motor verwijdert en dat ga ik nu niet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-09-2023 21:59 #204681 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic isolatie schutbord
Chris,
de motor ruimte, schutplaat ruimte, daar de isolatie tegen
monteren is het beste

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2023 10:45 - 14-09-2023 10:47 #204686 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic isolatie schutbord
Isolatie kan helpen met geluidsreductie en warmte verminderen, origineel heeft de Amazon tufnol isolatie aan de binnenzijde van het schutbord (paravan) dit is een vezelstructuur en zal geluid dempen.
Er zijn nieuwe sets hiervan te koop, veel werk om goed vast te zetten en daarom gebruik ik tegenwoordig Dynamat rubber (of gelijkwaardige producten) dat is antidreunplaat. Volvo gebruikte dit op de vloer, die plakken met roosterstructuur, maar wat karig. Soms zie ik ook nog het dashboard afgeschermd met karton met zwarte voorzijde, die ook voor de bekleding van de achterbak word gebruikt.
Voorkomen dat de tunnel bij je voeten heet wordt is lastig, je zou iets aan de binnenkant van de tunnel willen doen en ik denk dat met hitteschilden de best resultaten worden bereikt voor het verminderen van de warmte straling. Het warm worden van de tunnel en schutbord zal erg lastig zijn om geleidingswarmte te voorkomen.
Ben benieuwd waar je op uit komt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.