voorstoelen

Lees meer
08-01-2023 19:29 #201634 door Frank Broeders
voorstoelen is gemaakt door Frank Broeders
Beste volvoliefhebbers,

Ben bezig een 1800s op te knappen van juli 1963
De auto heeft als chassisnummer 7906.

Ik heb gelezen dat de eerste 6000 gemaakte auto's p1800 jensen zijn met koehoorn bumpers en typische Jensen stoelen. 
Nu heeft deze Volvo ook koehoornbumpers en Jensen stoelen terwijl het chassisnummer hoger is dan die 6000. Is dat mogelijk? 
Lijkt me stug dat deze voorstoelen en bumpers en sierstrippen er later op en in zijn gezet. 

Ben zeer benieuwd of iemand weet wat voor type het nu is.....een Jensen of toch een p1800S.

Afhankelijk van jullie reactie wil ik of de huidige Jensen stoelen laten herstellen of toch kiezen voor de stoelen die bij de p1800S horen.

mvg
Frank Broeders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2023 10:34 #201643 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic voorstoelen
Beste Frank, het was de planning dat Jensen er meer zou maken, echter door problemen met de kwaliteit is dit bij 6000 gebleven. De onderdelen voor die eerste 8000 waren al wel voorradig en dus zien de eerste 'S' modellen er net zo uit. Als het goed is heb je ook opbergvakken aan de zijkant bij de voeten en een soort van hoedenplank, de stoelen zijn inderdaad ook gelijk. Kijk maar eens op                                                                          Volvo 1800 Pictures and global register – A website with all you want to know about Volvo 1800  hier staat alles op.

Als je me een pb geeft met je emailadres, kan ik je nog veel meer vertellen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2023 10:43 #201644 door Frank Broeders
Beantwoord door Frank Broeders in topic voorstoelen
Beste Ed,

Dank je wel voor je reactie. Dit geeft helderheid! 

mvg
Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2023 11:16 - 10-01-2023 23:57 #201645 door Frank Broeders
Beantwoord door Frank Broeders in topic voorstoelen
Beste Ed,

Ben nog niet echt bekend met het Forum, het PB sturen lukte niet. 
Stuur je daarom mijn mailadres en hoop dat je me meer kunt vertellen. 
Of kun je aangeven hoe ik je een PB via dit Forum kan sturen. 

mvg
Frank 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2023 18:00 #201650 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic voorstoelen
Als je links kijkt onder je naam dan kun je naar 'lees meer' , op de onderste op klikken en je krijgt 'stuur een persoonlijk bericht'. Dat is wat veiliger dan je emailadres op het forum, ik zou in je bericht je email adres wissen.
Wie ben ik ?. Ed van der Zee, al sinds '78 lid van de vereniging en in '92, toen mijn 1800E klaar was, het P1800 Register binnen (de toen nog V44 vereniging) kunnen loodsen en jaren lang coördinator geweest. Ook PR bestuurslid geweest, probeer op het forum de leden te helpen om deze mooie wagens op de weg te houden.
Twaalf jaar geleden mijn Stichting opgericht (SBKA)  Stichting behoud van Klassikers Arnhem - Nieuws (sbkarnhem.nl)  Kijk maar eens, nu in Doesburg gevestigd, let wel het is zuiver hobby en ik werk nog als huisarts 3 dagen in de week. Momenteel met twee 145, twee ES'en bezig en krijg binnenkort een '63 Koehoornbumper 1800 voor deelrestauratie. Heb veel ervaring met dit type en een goed netwerk voor onderdelen en waar je terecht kunt voor lassen, spuiten etc. Inmiddels wonen we al weer 5 jaar in Doesburg, daar veel ruimte voor de hobby. Laat maar eens horen wat je van plan bent.
Groeten,
Ed

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.