stoelbekleding monteren

Lees meer
06-01-2023 09:44 - 06-01-2023 09:44 #201588 door Chris Caenen
stoelbekleding monteren is gemaakt door Chris Caenen
Ik heb nieuwe stoelhoezen voor de voorstoelen van mijn '67 Amazon. Hoe krijg ik de stangen in het u-profiel? Het lijkt onmogelijk om dit zonder beschadingingen voor elkaar te krijgen. Waarschijnlijk is er een hele simpele truuk voor. 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2023 10:15 #201592 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic stoelbekleding monteren
Ja, dit is een rotklus, waarbij je steeds een hand tekort komt. Wat je moet doen is een kant de stof met het stangetje erin in de opening duwen en zo ver mogelijk erin, opdat er ruimt komt om de andere kant eerst de stof en dan voorzichtig het andere stangetje erin schuiven.
De kunst is om de stof er goed in te brengen zodat het stangetje dan worden opgeschoven, zonder door de stof heen te steken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2023 14:38 #201594 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic stoelbekleding monteren
Een rotklus inderdaad; Ed schrijft terecht dat je constant het materiaal onder spanning en in positie moet houden terwijl je de stang in de tunnel schuift. Beter om het met z'n tweeen te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2023 23:24 #201603 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoelbekleding monteren
Ik heb een paar jaar terug mijn bekleding hier (Filippijnen) laten vernieuwen en die slimmerikken hebben dat opgelost met een ritssluiting werkt goed.
Maar ja daar heb jij weinig aan.
Ik weet het is en rotklus ik heb het ook wel eens gedaan je komt handen te kort.

succes

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2023 11:10 - 16-09-2023 15:25 #204702 door Bert Abbink
Beantwoord door Bert Abbink in topic stoelbekleding monteren
Mijn oplossing om die stangen er zonder beschadiging in te krijgen was, eerst de dunne stang in de zoom van de achterbekleding te schuiven, daarna in het U profiel zetten en vastzetten met fiets bandenlichters van kunststof. Daarna de rugleuning met de achterzijde op de grond leggen en met beide knieën op zitten zodat de bekleding ruimte krijgt en je via de zijkant de dikkere stang in de zoom van de voorkant kunt schuiven, steeds de bekleding voor de stang in het U profiel werken met een stomp plat voorwerp.
De stang is 45 cm, dus je kunt meten hoe ver je bent.    

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
18-09-2023 17:22 #204728 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic stoelbekleding monteren
Het is ook mogelijk dat er teveel ruimte is in het profiel, of dat de opening (te) groot is. In dat geval kan je beide zijden van de bekleding met het stangetje erin, in de gleuf duwen. Vervolgens moet je het U-profiel dicht kloppen met een rubberen hamer en een blok hout. Leg het kussen op een stevige ondergrond, duw beide stangetjes in het profiel, en klop het profiel dicht door het blok hout erop te leggen en met de hamer dicht te kloppen. Let hierbij op dat de bekleding niet er tussenuit schiet. Dit is zoals ik het doe. Maar het blijft een lastige klus...
Succes!

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.