Verwijderen (en weer bevestigen) raamslinger en deuropener PV/Duett

Lees meer
14-09-2022 22:02 #200199 door Thom Fransen
Hallo,
Ik heb een reserve deur bij mijn Duett project waar de raamslinger en de deuropener nog mooi heel van zijn (ook de zwarte onderlegring). Hoe verwijder ik deze van de deur/hun asje zonder ze te beschadigen?
Thom 


The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 23:08 #200201 door Jeroen Brouwers
Hi Thom
Al een heel aantal keren gedaan. De hendel zelf maak je niet snel stuk, het zwarte rondsel erachter is gevoeliger. 
Kijk even goed op de tekening: de veer houdt het zwarte rondsel netjes tegen de hendel. Daar moet dus iets tussen zodat je bij de pal kunt komen (die er heeeel soms gemakkelijk uitgaat als je het geheel tegen de deur aandrukt)
Als je een bekleding montage set hebt, dan kun je zo'n stuk plastic gebruiken om een wig te maken. Ik doe dat altijd boven en onder zodat ik het palletje eruit kan tikken met een dunne dremel en een houten / rubber hamer (om het deurpaneel niet te beschadigen.
Het is niet moeilijk maar het vraagt geduld; geweld maakt de boel stuk.

Dus zorgen dat je wat tijd hebt en gestaag aan de gang. 
Succes, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 01:34 #200205 door Johan Geers
Bij de club kun je er een tang voor kopen en dat maakt het leven een stuk makklijker onderdeel nummer 9992297
Ik heb overigs een ander rype werkt iets makklijker. 
Zou je bij de club ook ens om kunnen vragen of dat ze een ander type hebben

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 06:32 #200206 door 05703-dummy
Zo'n tangetje is voor de Amazon, Johan. Ik heb het idee dat de constructie bij een PV/Duett anders is met een pennetje door de as.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 06:59 - 15-09-2022 07:00 #200207 door P. Hanot
Het oude zwarte rondsel springt nogal eens stuk als je er wat tussensteekt. Maar die zijn gelukkig nog nieuw verkrijgbaar en goedkoop.
Bij het eruitkloppen van het spijltje moet je vooral goed opletten waar het naartoe schiet, als ze op de grond vallen, zijn ze soms niet meer terug te vinden. (ik was er zelf ook 2 kwijtgeraakt) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.