Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?

Lees meer
14-04-2021 21:09 #193554 door Rutger Hage
Beste forum leden,

Ik ben bezig met het "opknappen" van de mooie 164. Er is genoeg te doen, zodoende is het interieur sindskort compleet en wordt de focus verschoven op de roest bij het raam. Hierdoor heb ik de auto dus de komende maanden niet in gebruik. Die kans wil ik tevens benutten om de bekleding aan te pakken.

Nu kom ik tot de realisatie dat de voorstoelen (kleur rood) van een 164 (1970) bijzonder zeldzaam zijn, of ik zoek niet goed. Ik zie via webshops Nordicars e.d. stoelbekleding te koop staan maar voor exorbitante prijzen (500/600 euro per stoel)
Ik ga hier niet vragen naar waar de goedkoopste bekleder of stoffeerder zit want dat is voor mijn budget niet haalbaar helaas (meeste offertes liggen rond de 1200 euro...) en de auto niet waard.

Nu ben ik opzoek naar een degelijke 2e hands set voorstoelen, wie o wie kan mij helpen met het zoeken daarna. Zijn er nog ergens adresje waar oude volvo onderdelen opgeslagen liggen diep diep onder een stoffig kleed?? Of heeft iemand nog twee redelijke stoelen in de aanbieding? 
Of heeft iemand een alternatief bedacht om deze stoelendans te ontlopen in zijn of haar volvo 164?

Alle hulp is welkom!

Gr Rutger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2021 01:58 #193558 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Heb je al eens in goedkope lonen landen ginformeerd en dat je daar de stoelhoezen naar op kan sturen, b.v. Polen, Hongarijen etc.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2021 09:15 #193562 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Je kunt deze bordeaux rode stoelen nog wel gebruikt tegen komen, het leer met de juiste kleur kon ik ook niet vinden.
Bel eens met Wim Bottinga van Volvo Classics
Dit was het dichtst bijkomend en hoop dat met gebruik het wat donkerder wordt, ev. 'helpen' met wat donkerder leerverf

 

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2021 18:35 #193585 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Ik zal Wim Bottinga nog eens een keer bellen, wat betreft de hoezen opsturen naar lage lonen landen lees ik af en toe wel wat op diverse forums echter zie ik niet echt een groot verschil tov een lokale stoffeerder in NL. Mocht je nog specifieke bedrijven weten in het buitenland hoor ik het graag.

Mocht je nog een set over hebben Ed dan ben ik je koper ;) Zoals die op de foto is afgebeeld is wel heeeeel netjes, hoeft zeker niet van mij nieuw te worden, vind ik zelf niet passend bij de leeftijd van de wagen.

De zoektocht goes on!

Dank voor de reacties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2021 09:57 #193615 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Hallo Rutger,

Ik heb een oude Adler leernaaimachine via Marktplaats aangeschaft,volgens mij heeft Napoleon hier nog mee gewerkt.
Vervolgens heb ik de plaatselijke kringloop winkel met een bezoek vereerd en een oud leren bankstel daar vandaan gehaald en gebruik dit als oefen materiaal.

Ik heb reeds een zitting klaar: het resultaat mag er zijn zij het het nog niet perfect, maar een kniesoor die hier op let, als je op de zitting zit zie je het toch niet.

Voor +/- E250,- heb je al een leuk exemplaar, kom niet in de verleiding om een technisch hoogstandje te kopen, dit is niets voor een beginner.

En vervolgens naar de kringloop winkel op zoek naar materiaal.
LEX   
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2021 13:37 #193657 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Wauw de stoelhoezen zelf maken is wel een hele uitdaging. Wat vet zo'n oude Adler. Echter gezien de werkbaretijd die ik bezit momenteel en de overige skills die ik mij half aan het aanleren ben op het moment acht ik naai werk iets te hoog gegrepen momenteel.

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar Caring4Cars in de hoop dat er een behoorlijke offerte kan worden gerealiseerd indien ik zelf de stoelen bekleed, en de hoezen los aanlever aan de stofferder. Hopelijk scheelt dat veel werk/manuren wat tot een schappelijke prijs die binnen het budget past leidt. Uiteraard ga ik niet voor de dure leren optie maar heb gevraagd naar de goedkopere alternatieven.

Ik heb een foto toegevoegd van de huidige staat van de voorstoelen, achterbank komt met veel leervet, en behandeling aardig weer tot leven. Hopelijk staat er in dit topic over een maand of 2 een nieuwe foto met frisse voorstoelen ;)



 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 19:29 #196710 door 14508-dummy
Beantwoord door 14508-dummy in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
En, ben je eruit gekomen met Caring 4 Cars?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 19:33 #196711 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Als het niet te veel mag kosten , is een interieur van een 140 of een 240 een optie.

groet,Niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2021 12:20 - 30-11-2021 11:00 #196725 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Hee hoi, ik eerlijk gezegd nooit meer een reactie van caring4Cars mogen ontvangen. Ik begreep dat ze tijdelijk gestopt zijn.
Momenteel wacht ik weer tot het mooi weer, ga dan eerst de auto maar weer inelkaar zetten en spuiten etc.

Dan maar weer de zoektocht opnieuw opstarten naar nog een degelik setje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2021 12:21 #196726 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Bekleding 164 vervangen, skai/leer, alternatieven?
Ja zeker een optie, weet alleen niet of er ook rode gestoffeerde stoelen zijn geleverd voor een 240. Ik weet inderdaad wel voor een 140.
Is een hele goeie mocht het zoeken geen baat hebben de komende maanden!

Dank voor de tip!

Gr Rutger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.